۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹

یساقی مطرح کرد:

عملکرد بیمه ها در زمینه پرداخت حق بیمه تصادفات رانندگی مطلوب نیست

عملکرد بیمه ها در زمینه پرداخت حق بیمه تصادفات رانندگی مطلوب نیست

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نایب رئیس ستاد دیه کشور گفت: عملکرد بیمه ها در زمینه پرداخت حق بیمه تصادفات رانندگی مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر یساقی صبح جمعه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد لرستان با بیان اینکه سالانه 10 میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی کشور می شود اظهار داشت: همچنین سالانه 23 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سطح جاده های کشور جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون 800 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشور جان خود را از دست داده اند گفت: همچنین بیش از چهار میلیون نفر نیز بر اثر تصادفات رانندگی معلول جسمی شده اند.

نایب رئیس ستاد دیه کشور بر ضرورت تغییر رفتار مردم در هنگام رانندگی تاکید کرد و گفت: متاسفانه مردم در هنگام رانندگی قوانین و مقررات رانندگی، سرعت مطمئنه و ... را رعایت نمی کنند و این امر موجب وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده ها و به تبع افزایش آمار زندانیان ناشی از تصادفات رانندگی در کشور می شود.

یساقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی آمار مجروحین و کشته های حوادث کارگاهی در کشور رو به ازدیاد است گفت: سال گذشته تعداد فوتی ها در حوادث کارگاهی کشور به هزار و 900 نفر رسیده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر هفت هزار و 500 بدهکار مهریه، قراردادهای مالی، تصادفات رانندگی و ... در زندانهای کشور به سر می برند.

نایب رئیس ستاد دیه کشور با تاکید بر اینکه مردم هنگام بستن قراردادهای مالی باید دقت لازم را داشته باشند و بدون مطالعه این قراردادها را امضا نکنند گفت: متاسفانه عدم رعایت این مسائل موجب شده که هم اکنون شاهد حضور چهار هزار بدهکار مالی در زندانهای کشور باشیم.

یساقی همچنین بر ضرورت پایین آمدن میزان مهریه از سوی خانواده ها و زوجین در هنگام ازدواج تاکید کرد و گفت: خانواده ها و زوجین این بازیهای بچگانه چند هزار سکه مهریه را کنار بگذارند چرا که این مهریه های سنگین موجب حضور افراد بسیار زیادی در زندانها شده است.

وی با بیان اینکه زن هر موقع می تواند مهریه خود را مطالبه کند گفت: این در حالیست که برخی افراد هنگام ازدواج مهریه های سنگین را انتخاب می کنند و گرفتاریهای فراوانی برای خود و خانوادهایشان ایجاد می کنند.

نایب رئیس ستاد دیه کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد بیمه ها در کشور در زمینه پرداخت حق بیمه تصادفات انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون بیمه ها در این زمینه نه تنها باری از دوش مردم برنمی دارند بلکه به وطایف خود درست عمل نمی کنند که به مردم توصیه می کنیم که در مقام مطالبه حق خود از بیمه ها کوتاه نیایند.

یساقی با بیان اینکه بیمه ها در هنگام دریافت حق بیمه از بهانه های گوناگون و تفسیرهای مختلف استفاده می کنند گفت: این در حالیست که هنگام پرداخت بیمه به بیمه گر مطلوب عمل نمی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث تاکید کرد و گفت: هم اکنون که این قانون در مجلس مطرح شده از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که حقوق مردم را درون این بیمه بگنجانند.

نایب رئیس ستاد دیه کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات کار در کارگاهها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در اکثر کارگاههای کشور این قوانین رعایت نمی شود و این امر موجب شد که سال گذشته هزار و 900 نفر در این کارگاهها جان خود را از دست دهند.

کد خبر 2329216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha