۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۵

اخبار نماز جمعه مازندران/

تاکید امامان جمعه مازندران بر نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب/ نه مازندارنی‌ها به بدحجابی و بی‌حجابی

تاکید امامان جمعه مازندران بر نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب/ نه مازندارنی‌ها به بدحجابی و بی‌حجابی

ساری - خبرگزاری مهر: امام جمعه بهشهر گفت: توجه به حجاب و عفاف در جامعه اسلامي بايد سرلوحه كار همگان باشد و در اين رابطه با توجه به برخي بدحجابي ها باید با احساس وظيفه وارد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله سيد صابر جباري در خطبه هاي نماز جمعه  اين شهرستان افزود: حجاب و عفاف از بروز فساد در جامعه جلوگيري مي كند و بايد مراقب حجاب در بانوان، ريا كاري در متدينين و ربا در اقتصاد بود چرا كه عدم رعايت اين عوامل موجب بروز ناامني و فساد مي شود.

امام جمعه بهشهر با بيان اينكه دشمن براي ورود به جامعه و خانه هاي مردم در كمين است  كه بايد مراقب باشيم و بدانيم كه موضوع عفاف و حجاب در تمام جوامع بشری مطرح است و ما در جامعه خود سعی در حفظ این میراث عظیم داریم.

وي ادامه داد: همه مردم باید در برابر این توطئه‌ها و دسیسه‌ها مراقب باشند و بدانند كه شيطان قصد دارد به مرور زمان و آهسته بین مردم رخنه کند و ما بايد با آگهي و بصيرت مانع از دخالت دشمن شويم.

امام جمعه بهشهر با اشاره به ناامني هاي ايجاد شده توسط داعش گفت: داعش با برخورداري از حمايت استكبار و صهيونيست موجب ايجاد ناامني در منطقه شده است كه وحدت همه جانبه مسلمانان مي تواند مانع از اين مسئله شود.

وي با گراميداشت ماه رمضان نيز خاطر نشان كرد: ماه رمضان ماه دستگيري از مستمنمدان است و نبايد از يتيمان و افراد مستمند جامعه غافقل شويم بلكه بايد در جهت رفاه حال آنان تلاش كرده و با دقت وار د شده و رحمت بر يتيمان داشته باشيم.

بانوان بهشهري بعد از اقامه نماز روز جمعه و عصر به مناسبت بزرگداشت روز عفاف و حجاب مسير چهارراه امام تا پارك ملت را  راهپيمايي  كرده و با شعارهاي خود حمايت همه جانبه خود را از عفاف و حجاب و مبارزه با بدحجابي سر داده و اين روز را گرامي داشتند.

افزایش سن ازدواج باعث بدحجابی در جامعه شده است/ برای برخورد با بدحجابی همه مردم وارد عمل شوند

حجت الاسلام محمود مشایخ ظهر امروز در جمع نمازگزاران نوشهری با اشاره به پشت سر گذاشتن دهه اول ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصت مغتنمی است تا در ان فضائل تقوا کسب شود و در زندگی مومنین بکار بسته شود.

امام جمعه نوشهر در ادامه به مساله قانون گریزی در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه ای قانون مند است که قانون دان باشد و بالطبع فقر فرهنگی و جهل به قانون باعث قانون گریزی در جامعه می گردد.

وی عدم مشروعیت حکومت های گذشته را یکی از علل قانون گریزی در اذهان مردم دانست و اظهار داشت: متاسفانه بقایای همان فرهنگ غلط حکومت طاغوتی در ذهن بعضی ها باعث شده تا همچنان امروز هم شاهد برخی قانون گریزی و تجاوز به منابع ملی و فرار از مالیات را شاهد باشیم.

حجت الاسلام مشایخ در بخش دیگر از خطبه های نمازجمعه نوشهر به مساله عفاف و حجاب پرداخت و عنوان داشت: مساله حجاب تنها به عنوان یک مساله دینی و حکم حکومت اسلامی نیست بلکه امروز به عنوان یک مساله امنیتی و سلاح محافظ زن در برابر نامحرمان محسوب می شود.

وی افزود: عده ای با بدحجابی وارد جامعه می شوند تا به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دهن کجی کنند.

خطیب نماز جمعه نوشهر با اشاره به انگیزه های بدحجابی در جامعه تصریح کرد: بالارفتن سن ازدواج باعث بدحجابی در جامعه شده است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به تبلیغات ضد دینی شبکه ماهواره ای غربی علیه جمهوری اسلامی گفت: در یک بررسی نشان داده که در هر منطقه ای شبکه ماهواره ای بیشتر نفوذ کرده آمار طلاق در آن افزایش یافته است.

حجت الاسلام مشایخ خاطرنشان کرد: در مساله برخورد با بدحجابی نباید منتظر چند مامور انتظامی ماند بلکه همه مردم باید در این خصوص وارد میدان عمل شوند.

لازم بذکر است پس از خطبه های نمازجمعه نوشهر، نمازگزاران بویژه نمازگزاران زن با برپایی راهپیمایی از مسیر مصلی تا خیابان انقلاب انزجار خود را از شیوع بدحجابی در جامعه اعلام داشتند و خواستار برخورد جدی مسئولان با بدحجابی شدند.

وحدت کشورهای اسلامی گروههای تکفیری را مایوس می سازد

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های امروز نمازجمعه شهرستان نکا از مسجد به عنوان بهترین سلاح در برابر دشمنان نام برد و همچنین افزود: مبلغین در مساجد باید با بیان احکام دینی فرصت بیشتری را برای تفکر خانواده ها و جوانان درغالب ارزش های اسلامی فراهم نمایند.

خطیب جمعه نکا اضافه کرد: دشمن با ایجاد فساد و رواج ابتذال دربین جوانان در نظر دارد داستان اندلس را برای ملت ایران پیاده سازد اما با تبادل اطلاعاتی که در مساجد توسط مبلغین روی می دهد توطئه های دشمنان نقش برآب خواهد شد.

امام جمعه نکا با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد علیه قانون کشف حجاب رضاخان و نام گذاری روز ملی حجاب و عفاف تصریح کرد: حجاب و چادر به عنوان سنگر و صدف برای زنان است از این رو فراهم کردن پوشش حجاب توسط بانوان در جامعه قطعا اجازه تجاوز و تعارض به زنان را نخواهد داد.

لائینی ادامه داد: امروز باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی توسط رسانه ها از حجاب و ارزش های اسلامی در جامعه دفاع نماییم.

وی متذکر شد: برای تبیین و ترویج حجاب اسلامی باید از راه های فرهنگی وارد عمل شویم چرا که عملکردهای فرهنگی در سطح شهرستان قطعا پاسخگوی مناسبی برای این عوامل خواهد بود.

خطیب جمعه نکا بیان داشت: زنان و دختران جامعه ما باید با تأسی از الگوهای برتر همانند حضرت فاطمه و حضرت زینب کبری (س) مسیر صحیح رشد وکمال را برای خود برگزینند.

لائینی با اشاره به عمل وقیحانه و وحشیانه گروهای تکفیری داعش در منطقه اظهارکرد: داعش به عنوان دست نشانده استکبار ، آمریکا و صهونیسم سعی در خدشه دار کردن چهره واقعی اسلام و ایجاد اختلاف بین مسلمانان دارد و دراین مسیر امنیت ، اعتقادات و مذهب ملت را مورد هدف قرار داده است.

وی اضافه کرد: وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با جریانات ضد اسلامی علی الخصوص گروه تکفیری داعش آنان را از اهداف شومشان مایوس می سازد و همانندگذشته باردیگر طعم شکست از مسلمانان را خواهند چشید.

امام جمعه نکا گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری برتفکر حمایت از اسلام پافشاری و همه را به سوی وحدت ترغیب می نماید همه ما موظفیم از اسلام ناب محمدی حمایت کرده و با کسانی که درصدد اختلاف بین مسلمانان هستند مقابله نماییم.

به گزارش خبرنگار مهر بانوان محجه نکایی بعد از اتمام نماز عبادی سیاسی جمعه در یک حرکت خودجوش همزمان با فرارسیدن روز ملی حجاب و عفاف با حضور گسترده در راهپیمایی و اعتراض نسبت به بدحجابی با سردادن شعارهای حجاب ما سنگر است ، چادر حجاب برتر و جانم فدای رهبر بر ترویج و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در شهرستان تأکید کردند.

کد خبر 2329354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha