۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱

بسکتبال کاپ آسیا - چین؛

جایگاه دومی ایران در پایان روز نخست/ دیدار امروز برای صدرنشینی است

جایگاه دومی ایران در پایان روز نخست/ دیدار امروز برای صدرنشینی است

نخستین روز مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران با وجود کسب برتری برابر ژاپن در رده دوم جدول رده‌بندی گروه خود قرار گرفت. البته نتیجه دیدار امروز ملی‌پوشان کشورمان برابر میزبان مسابقات تعیین کننده حفظ این جایگاه یا صعود به رده نخست است.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا که انتخابی بیست و هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا به حساب می‌آید، از روز گذشته (جمعه) با برگزاری سه دیدار در قالب دو گروه A و B در ووهان چین آغاز شد.

تیم ملی بسکتبال ایران که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات است برگزار کننده یکی از سه دیدار روز نخست بود. در این دیدار تیم ملی ایران موفق شد در مصاف با ژاپن با اختلاف 10 امتیاز صاحب برتری شود. این پیروزی در حالی برای ملی‌پوشان ایران رقم خورد که آنها در دوره پیشین کاپ آسیا که دو سال پیش برگزار شد نیز تیم ژاپن را طی دو دیدار در مرحله مقدماتی و فینال و در حضور تماشاگرانش شکست داده و قهرمان شده بودند.

البته تیم ملی بسکتبال ایران با وجود پیروزی برابر ژاپن در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت چراکه در دیگر دیدار این گروه، تیم ملی کشور میزبان یعنی چین موفق شد با اقتدار و با اختلاف 68 امتیاز برابر اندونزی صاحب برتری شود و به واسطه معدل گل بهتر صدرنشین شود.

از گروه B مسابقات بسکتبال کاپ آسیا نیز تنها یک دیدار در روز نخست برگزار شد که طی آن اردن مغلوب چین‌تایپه شد.

نتایج دیدارهای برگزار شده در روز نخست مسابقات بسکتبال کاپ آسیا و جدول رده‌بندی گروه‌ها در پایان این روز از مسابقات به این شرح است:

گروه A
* ایران 66 - ژاپن 56
چین 105 - اندونزی 37

گروه B
* چین‌تایپه 85 - اردن 63

گروه A
1- چین (یک بازی، یک برد، بدون باخت، 2 امتیاز)
2- ایران (یک بازی، یک برد، بدون باخت، 2 امتیاز)
3- اردن (یک بازی، بدون برد، یک باخت، یک امتیاز)
4- ژاپن (یک بازی، بدون برد، یک باخت، یک امتیاز)
5- هند (بدون بازی)

گروه B
1- چین‌تایپه (یک بازی، یک برد، بدون باخت، 2 امتیاز)
2- اردن (یک بازی، بدون برد، یک باخت، یک امتیاز)
3- فیلیپین (بدون بازی)
4- سنگاپور (بدون بازی)

پنجمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا امروز شنبه با برگزاری دیدارهای روز دوم پیگیری می‌شود. در این روز از مسابقات تیم ملی ایران مقابل میزبان مسابقات صف‌آرایی می‌کند. شاگردان مهمد بچیروویچ در صورت پیروزی در این دیدار صدرنشین گروه A خواهند شد در غیر اینصورت و در بهترین حالت، جایگاه دومی را از آن خود نگه می‌دارند.

برنامه دیدارهای روز دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا به این شرح است:

شنبه 21 تیرماه

گروه A
* هند - ژاپن
* ایران - چین (ساعت 16)

گروه B
* فیلیپین - چین تایپه

به گزارش مهر، پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا تا 28 تیرماه ادامه خواهد داشت. قهرمان این دوره از مسابقات به طور مستقیم سهمیه حضور در بیست و هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا که انتخابی المپیک 2016 برزیل هم است، صعود خواهد کرد.

کد خبر 2329524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha