۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳

شعبانپور مطرح کرد:

افتتاح آزمایشی واحد دوم پالایشگاه فاز١٢پارس جنوبی

افتتاح آزمایشی واحد دوم پالایشگاه فاز١٢پارس جنوبی

بوشهر – خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آغازعملیات راه اندازی و شیرین سازی آزمایشی گاز در واحد دوم پالایشگاه فاز١٢پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر شعبانپور صبح شنبه در آئین عملیات راه اندازی و شیرین سازی آزمایشی گاز در واحد دوم پالایشگاه فاز١٢پارس جنوبی، اظهار داشت: تا پایان تیر ماه 93 تولید از این فاز به یک میلیارد فوت مکعب خواهد رسید و هم اکنون در پالایشگاه فاز ١٢ میدان پارس جنوبی روزانه حدود ٩٠٠ میلیون فوت مکعب تولید آزمایشی گاز صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بزودی سکوی A این فاز با ظرفیت ٢٨ میلیون متر مکعب در روز به تولید نهایی خود می رسد، تصریح کرد: سکوی A فاز ١٢ پارس جنوبی نخستین سکوی پارس جنوبی است که پس از هشت سال درخلیج فارس به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس عنوان کرد: در حال حاضر عرشه سه هزار٤٠١ تنی سکوی C این فاز نیز در دریا نصب گردیده و طی هفته آینده سکوی B فاز ١٢ هم درموقعیت خود روی پایه سکوی (جکت) نصب خواهد شد.

پنجم تیرماه نخستین عملیات بارگیری میعانات گازی فاز 12 پارس جنوبی

شعبانپور خاطرنشان کرد: همچنین عملیات بارگیری و صادرات نخستین محموله صادراتی میعانات گازی فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی، ٥ تیرماه در منطقه تنبک از طریق گوی شناور (spm) به نفتکش مورد نظر انجام می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات و چالش های موجود در پالایشگاه فاز ١٢ پارس جنوبی برای رسیدن به رکورد تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز در حال برطرف شدن است، یادآور شد: تاکنون تعداد خاموشی های داده شده به پالایشگاه فاز ١٢ پارس جنوبی در مرحله راه اندازی نسبت به سایر فازهای بهره برداری شده، کمتر بوده است.

وی گفت: طرح توسعه فاز 12میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید 75میلیون متر مکعب گاز طبیعی برای تحویل به شبکه سراسری 120هزار بشکه میعانات گازی و 750تن گوگرد در روز دردست اجراست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: در حال حاضر میزان صادرات میعانات گازی از فاز ١٢ پارس جنوبی بستگی به روند تولید این فاز دارد ولی پیش بینی می شود تا پیش از راه اندازی واحدهای سوم و چهارم در پالایشگاه این فاز، ماهانه دو تا سه محموله میعانات گازی تولیدی آن صادر شود.

کد خبر 2329703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha