۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۸

محموله "سهره" در ازنا کشف و رهاسازی شد/ آوازی که سهم قفس می شود

محموله "سهره" در ازنا کشف و رهاسازی شد/ آوازی که سهم قفس می شود

ازنا - خبرگزاری مهر: به دنبال استمرار زنده گیری و فروش سهره در بازار پرندگان این بار محموله سهره از سودجویان در شهرستان ازنا کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی فصل بهار و تابستان زنده گیری پرندگان به ویژه سهره برای فروش در بازار پرندگان لرستان رونق می گیرد، موضوعی که موجب تشدید نظارت مسئولان محیط زیست استان شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: طی هفته گذشته یک محموله پرنده "سهره" از متخلفان کشف و ضبط شد.

منصور درویشی با اشاره به زنده گیری تعداد چهار قطعه پرنده سهره توسط سودجویان عنوان کرد: این در حالیست که طی ماه گذشته تاکنون نزدیک به 10 قطعه سهره از متخلفان کشف و ضبط و در طبیعت رهاسازی شده است.

وی با بیان اینکه سهره های کشف شده طی هفته گذشته نیز در دامان طبیعت رهاسازی شدند عنوان کرد: در حاضر در فصل جوجه آوری و تخم گذاری این پرنده هستیم و به این منظور نظارت بر زیستگاههای سهره و برخورد با متخلفان تشدید شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا با بیان اینکه در این فصل سال هر گونه صید پرندگان ممنوع است، عنوان کرد: در فصل پاییز مجوز صید برای برخی پرندگان به صورت محدود صادر خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه انتظار می رود در فصل جوجه آوری سهره مردم همکاری بیشتری برای حفاظت از این گونه داشته باشند یادآور شد: متخلفان در زمینه زنده گیری سهره به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه در صورت زنده گیری و رهاسازی گونه ها از جمله پرندگان بدون هیچ گونه آسیبی، جریمه زیست محیطی از متخلفان اخذ نمی شود افزود: با این وجود پرونده تخلف برای سودجویان در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

بنابر این گزارش "سهره" به عنوان یکی از پرندگان زیبا و خوش صدا تبدیل به طعمه جدید سودجویان شده است تا با زنده گیری این گونه از سطح جنگلها و مراتع استان، طبیعت لرستان دغدار گونه ای دیگر شود.

این پرنده به لحاظ رنگ آمیزی زیبا و نغمه های خوشی که سر می دهد همواره طالبان زیادی در بازار پرندگان دارد که با زنده گیری و نگهداری آنها در قفس، این زیبای رنگارنگ را از طبیعت این دیار دریغ می کنند.

رسهره ها در بازار پرندگان در قیمت های مختلف از 20 هزار تومان تا حتی 500 هزار تومان هم معامله می شوند تا زنده گیری این پرنده به تجارتی جدید در حوزه محیط زیست تبدیل شود.

کد خبر 2329888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha