۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

ذوالفقاری خبر داد:

چهار تن از شاعران سیستان و بلوچستان در ضیافت مقام معظم رهبری شرکت می‌کنند

چهار تن از شاعران سیستان و بلوچستان در ضیافت مقام معظم رهبری شرکت می‌کنند

زاهدان-خبرگزاری مهر: رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) تعداد 4 تن از شاعران استان به همراه سایر شاعران كشوری با مقام معظم رهبری دیدار و در ضیافت معظم‌له شرکت می‌کنند.

محسن ذوالفقاری در گفتگو با مهر بیان داشت: استاد عباس باقری، مجید لشکری، علیرضا باقری، و لیلا سنچولی از شاعران منتخب  سیستان و بلوچستان هستند که به همراه سایر ادیبان کشور برای حضور در مراسم معنوی و شعرخوانی افتخار حضور در ضیافت مقام معظم رهبری را دارند.

وی بیان داشت: این دیدار با حمایت مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور به منظور توجه و حمایت از هنرمندان ادیب استان انجام پذیرفته است.

وی افزود: استاد عباس باقری از جمله چهره های نام آور استان است که در طی سال های گذشته همواره افتخار حضور در مراسم شعر خوانی با حضور مقام معظم رهبری را داشته است.

وی گفت: این استاد و شاعر سیستانی بیش از بیست مجموعه شعر و بیش از سی جلد کتاب در حوزه های تاریخ˓ ادبیات پژوهش و دفاع مقدس در کارنامه کاری خود دارد و تاکنون عناوین افتخار آمیزی از جمله مقام برگزیده پنجمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس کشور˓ عنوان کتاب برتر فصل با مجموعه شعر "روزهای مندرس"  و عنوان اثر برگزیده سال 87 در حوزه شعر و برنده ششمین دوره جایزه قلم زرین کشور را به خود اختصاص داده است.

ذوالفقاری ادامه داد: عباس باقری در اردیبهشت سال 74 جایزه بهترین سراینده شعر در موضوع ایران را در سومین جشنواره تولیدات صدا و سیما دریافت کرد و در سال 1385 در دومین جشنواره سراسری شعر ایران به عنوان شاعر برگزیده ملی در فرهنگسرای ارسباران تهران و در سال 1387 در سومین جشنواره بین المللی شعر فجر به نام چهره پیشکسوت و اثرگذار در حوزه شعر کشور معرفی و از وی تجلیل شد.

کد خبر 2329951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha