۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۱

اجرای 65 کیلومتر از راه آهن تهران - همدان

اجرای 65 کیلومتر از راه آهن تهران - همدان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای 65 کیلومتر از راه آهن تهران - همدان، گفت: اعتبار این طرح در سال جاری 860 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نورزاد بازدید از راه آهن تهران-همدان با اشاره به نقش توسعه زیرساخت ها در توسعه اقتصادی کشور، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ارتباطی بسیار قوی بین توسعه اقتصادی برحسب سرانه تولید ناخالص ملی و زیرساخت ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه سهم بخش ترابری ایران در تولید ناخالص ملی حدود 8 درصد برآورد شده است، بیان کرد: کمبود خطوط راه‌آهن ایران نسبت به جمعیت و وسعت کشور در مقایسه با اغلب کشورهای دنیا یکی از مشکلات موجود در زیرساخت های حمل و نقل کشور است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: با توجه به بالا بودن شدید نرخ سوانح ترابری در ایران نسبت به دیگر کشورها و تحمیل خسارات جانی و مادی به جامعه از این طریق، توسعه راه آهن با توجه به ضریب ایمنی بالای آن، یکی از راههای کاهش سوانح و تلفات جاده ای است.

وی موقعیت ممتاز جغرافیائی ایران برای حمل‌ونقل ترانزیتی را یکی از دلایل عمده برای گسترش خطوط ریلی عنوان کرد که با توجه به شبکه گسترده ریلی در کشورهای همسایه و حجم انبوه بارهای ترانزیتی و مسیر طولانی آنها، راه آهن نقش عمده ای را در ترانزیت کالا و خدمات ایفا می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید، راه آهن تهران-همدان را بخشی از طرح راه آهن تهران-همدان-سنندج به طول 418 کیلومتر عنوان کرد و گفت: حد فاصل تهران تا همدان به طول 262 کیلومتر و در قالب 5 قطعه در دست اجرا است که تا کنون 65 کیلومتر آن ریل گذاری شده و اعتبار این طرح در سال جاری 860 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

کد خبر 2330000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha