۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۳۴

اکبری مطلق:

مناسب سازی تنها 35 درصد فضاهای شهری در خراسان جنوبی انجام شده است

مناسب سازی تنها 35 درصد فضاهای شهری در خراسان جنوبی انجام شده است

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی مناسب‌سازی را چالش بین بهزیستی و سازمانهای مختلف استان دانست و گفت: تاکنون تنها 35 درصد مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی در استان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن اکبری مطلق در نشست خبری به مناسب هفته بهزیستی اظهارکرد: سالانه باید 20 درصد معابر شهری و فضاهای عمومی مناسب سازی شود که متاسفانه این امر در خراسان جنوبی تاکنون محقق نشده است.

 وی از اجرای پروژه ارزیابی برای مناسب‌سازی در سطح اماکن عمومی استان خبر داد و بیان کرد: در این پروژه 451 منطقه و 387 واحد اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گفته وی بر اساس ارزیابی های انجام شده 35 درصد فضاهای شهری و اماکن عمومی استان مناسب سازی شده است.

وی بیان داشت: پیشنهاد اختصاص بودجه در سرفصل اعتبارات عمرانی برای مناسب سازی اماکن دولتی به سازمان بهزیستی کشور ارائه شده است.

وی عنوان کرد: اگر ادارات دولتی موظف به اجرای این مناسب سازی باشند می توان سایر اماکن را نیز متقاعد به مناسب سازی برای معلولین کرد.

شناسایی 9400 معلول در طرح CBR

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به اجرای طرح توانبخشی مبتنی برجامعه در استان اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح تا کنون در استان 9 هزار و 400 معلول شناسایی شده است.

 وی با بیان اینکه طرح CBR  با هدف بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی افراد معلول از طریق اصلاح روند ارائه خدمات توسعه محلی توانبخشی انجام می شود، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تعداد 238 دهیاری، 128 خانه بهداشت، 124 تسهیل گر و 140 داوطلب محلی در استان همکاری می کنند.

 به گفته وی تا کنون تا‌کنون 460 روستا در سطح استان زیر پوشش طرح CBR  قرار گرفته اند.

وی به فعالیت37 مرکز غیر دولتی توانبخشی در سطح هشت شهرستان استان اشاره کرد و افزود:  یک‌هزار و 107 نفر معلول از خدمات این مراکز بهره مند شده اند.

اکبری مطلق از پرداخت سالانه 17 میلیارد و 752 میلیون ریال مستمری به مددجویان تحت حمایت بهزیستی استان خبر داد و گفت291 مهد کودک که زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

بهر مندی 15 هزار معلول خراسان جنوبی از خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه 15 هزار و 170 معلول از خدمات بهزستی استان بهره مند هستند، عنوان کرد: این افراد شامل معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، روانی مزمن، شنوایی، بینایی، ضایعه نخاعی و چند معلولیتی هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار معلولین استان  با 27 درصد مربوط به معلولین جسمی حرکتی هستند، تصریح کرد: 26 درصد معلولین استان معلولین ذهنی، 16 درصد شنوایی، 10.5 درصد چند معلولیتی و تعداد 106 نفر نیز معلولین ضایعه نخاعی هستند.

 وی به اجرای طرح غربالگری شنوایی در سطح استان نیز اشاره کرد و بیان کرد: سال گذشته 16 هزار و هزار و 533 نوزاد تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 وی با اشاره به بهره مندی یک هزار و 156 نفر از خدمات طرح‌های اجتماع‌محور محله شهری و روستایی در استان طی سال گذشته گفت: یک هزار و 293 مورد حمایت اجتماعی در زمینه لوازم توانخشی و کمک به مناسب‌سازی خودرو معلولان زیر پوشش این نهاد ارائه شده است.

884 مورد همسر و کودک آزاری در سه ماهه نخست امسال گزارش شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از مراجعه 350 نفر به مراکز مداخله در بحران استان طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: طی این مدت همچنین دو هزار و 129 نفر از خدمات اورژانس اجتماعی استان بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه  طی این مدت همچنین به یک هزار 699 نفر خدمات سیار اجتماعی ارائه شده است، ادامه داد: 910 نفر از خدمات پایگاه سلامت در استان بهره مند شدند.

اکبری مطلق با اشاره به مراجعه 400 نفر به مراکز کاهش طلاق در استان بیان کرد: 518 طی این مدت  مورد همسر آزاری و 366 مورد کودک آزاری در استان گزارش شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در سه ماهه نخست امسال 32 مورد خودکشی یا اقدام به خودکشی و 59 مورد فرار از منزل  در حوزه آسیب های اجتماعی استان داشته ایم.

کد خبر 2330169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha