۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۲۵

زندی:

تمام روستاهای بخش مرکزی چالوس دهیاری مصوب دارند

تمام روستاهای بخش مرکزی چالوس دهیاری مصوب دارند

چالوس - خبرگزاری مهر: فرماندار چالوس با اعلام این‌که تمام روستاهای بخش مرکزی شهرستان دارای دهیاری مصوب هستند گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در نظام جمهوری اسلامی رخ داد مدیریت روستاها توسط مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر زندی عصر شنبه در نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی چالوس گفت: همه دستگاه‌های دولتی باید کمک کنند تا با همکاری اعضای شورای بخش پی‌گیر برنامه‌های بخش مرکزی چالوس باشیم و مشکلات آنان به سامان برسد.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع اعتباری و مشکلات مالی رفع همه مشکلات روستاها به طور کامل توسط دهیاران کار سختی است و دهیار نیز همانند یک شهردار وظیفه اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارد و با داشتن هدف و برنامه‌ریزی می‌تواند کارها را به انجام برساند.

فرماندار چالوس اولویت بندی مشکلات را از اصلی‌ترین وظایف دهیاران خواند و گفت: دهیاران باید برای خود برنامه تعریف کنند و بر اساس آن برنامه مشکلات روستاها را شناسایی کرده و بر حسب اولویت سعی در رفع مشکلات داشته باشند.

زندی با تاکید برهمدلی و هماهنگی بین دهیار و شورا یادآور شد: تشکیل شورای ورزشی و ستاد مدیریت بحران، هماهنگی در حوزه آموزش و پرورش، کشاورزی، صنعت، اشتغال روستایی و تعاونی روستایی نیز از مهم‌ترین کارهایی است که دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بیاد برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنند.

وی مشارکت مردم را در اجرای برنامه‌ها رمز موفق فعالیت‌ها دانست و گفت: در حوزه ساخت و ساز باید شوراها و دهیاران قانونمند عمل کنند وتمام تصمیمات شوراها و دهیاران در حوزه ساخت و ساز و صدور پروانه باید براساس قانون باشد.

فرزاد ملک محمدی فرمانده پلیس راه کناره چالوس خواستار نصب علایم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در روستاهای بخش مرکزی چالوس شد و اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش تصادفات درروستاهای بخش مرکزی چالوس عدم ایمن سازی مناسب و نصب تابلوها است که نیاز است شوراها و دهیاران در این زمینه مساعدت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش یکی از مهمترین راههای کاش تصادفات است که نیاز است این امر از طریق مساجد در روستاها برگزار شود و این پاسگاه اماده همکاری با دهیاران و شوراها است.

فرمانده پلیس راه کناره چالوس بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر روستاهای بخش مرکزی تردد آنها از کمربندی چالوس و خط کناره انجام می شود و لذا نیاز است شوراها و دهیاران بحث ایمن سازی و آموزش روستاها را در اولویت خود قرار دهند.

صدرالله ردایی بخشدار مرکزی شهرستان چالوس گفت: باید در شوراهای اسلامی فضایی ایجاد شودکه مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند زیرا وقتی مردم مطمئن شوند که به دنبال کار آنان هستیم آنها نیز به اعضای شورا و دهیاران اعتماد می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و این وظیفه ما است که به آنان خدمت کنیم و بستر مناسب را برای مردم فراهم کنیم تا با خاطری آسوده در روستاها زندگی کنند.

بخشدار مرکزی گفت: همه ما باید سعی کنیم تا از چالش‌ها بپرهیزیم و در صدد رفع اختلاف مردم باشیم.

وی تصریح کرد: با دلسوزی در رفع مشکلات مردم گام بردارید و سعی کنید در داخل روستاها اختلاف ایجاد نکنید، بلکه با آرامش کاهایتان را انجام دهید تا مردم نیز دغدغه‌ای نداشته باشند.

ردایی اشاره کرد: همیشه قانون را سرلوحه کارهایتان قرار دهید چرا که در صورت اعمال غیرقانونی به شدت با قانون‌شکنان برخورد خواهیم کرد.

وی حرمت نگه‌داشتن خود اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران را از رمزهای موفقیت آنان دانست وافزود: سعی کنید به ناحق و بر اساس باندبازی و خویشاوندی قانون را زیر پا نگذارید و متوجه عواقب این‌گونه کارها باشید.

ردایی با بیان این‌که تمام جلسات و نشست‌های بین شوراهای اسلامی و دهیاران باید زیر نظر بخشداری صورت گیرد گفت: در صورت برگزاری نشست‌ها و جلسات به‌صورت ماهانه حتما صورتجلسات را به بخشداری تحویل دهند و اصل شفافیت و گویا بودن مصوبات را در نظر بگیرند.

ضرورت تشکیل مدیریت بحران روستایی

وی اعلام داشت: تشکیل ستاد مدیریت بحران در روستاها نیز یکی از ضروریات است چرا که همیشه پیشگیری از درمان موثرتر است و نتایج آن به نفع عموم جامعه است.

وی افزود: در عزل و نصب دهیاران نیزدقت کنید تا به‌صورت انفرادی نباشد بلکه باید به‌صورت قانونی و با تصمیم گیری در شوراها عزل و نصب‌ها صورت پذیرد.

نور علی رادمهر رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی چالوس گفت: بیمه دهیاران یکی از موضوعات مهم است که شوراهای اسلامی روستاها باید در این زمینه اقدام کنند.

وی یکی از مشکلات اساسی بخش مرکزی چالوس حرایم دانست وافزود: یکی از مشکلات حرایمی است که برای لوله گاز و رودخانه‌های حفاظت شده چالوس و سردآبرود تعریف شده است که مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده است.

وی با اشاره به افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخش مرکزی چالوس گفت: شوراها و دهیاران در ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز ورود پیدا کنند و با افرادی که در این زمینه قانون را رعایت نمی‌کنند برخورد کنند.

رئیس شورای بخش مرکزی چالوس خاطر‌نشان کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه عمرانی و زیر ساختی در روستاهاضروری است و نیاز است شوراها و دهیاران در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند.

رادمهر تصریح کرد: فرماندار چالوس نگاه ویژه‌ای به مسایل شوراها و روستاهای بخش مرکزی چالوس دارند که از ایشان قدردانی ویژه داریم و انتظار این است روسای ادارات و نهادها نیز مانند فرماندار همراه و همگام با شوراها در رفع مشکلات موجود تلاش کنند.

کد خبر 2330226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha