۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۲۰:۲۸

رجب پور:

راه اندازی صندوق پژوهش در استان قزوین ضروری است

راه اندازی صندوق پژوهش در استان قزوین ضروری است

قزوین- خبرگزاری مهر: سرپرست پارک علم و فنآوری امام خمینی استان قزوین گفت: تاسیس صندوق پژوهش و فن آوری، حمایت از سند راهبردی برند و شرکت های دانش بنیان در استان قزوین از سوی معاونت فن آوری ریاست جمهوری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجب پور روز شنبه در جلسه دیدار نخبگان و روسای شرکت های دانش بنیان استان با سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری که در محل پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: این پارک در سال 87 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 89 در زمینی به مساحت 30 هکتار از دانشگاه امام منفک و مستقل شد.

رجب رپور بیان کرد: موقعیت این پارک ممتاز است و در کنار شتابگر ملی یک زون فن آوری در استان خواهد شد که جایگاه علمی قزوین را افزایش خواهد داد.

سرپرست پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین تصریح کرد: در حال حاضر 35 واحد فن آوری در پارک مستقر شده و گردش مالی 200 میلیارد تومانی و در طرح های ایده محوری شاهد گردش مالی 20 میلیارد تومانی هستیم.

این مسئول بیان کرد: داشتن 260 متر فضای آزمایشگاهی و دو هزار و 16 متر فضای استیجاری و هفت مرکز رشد در استان و سه مرکز در پارک علم و فن آوری از دیگر ظرفیت های این مرکز علمی است.

رجب پور تصریح کرد: ظرفیت این پارک برای استقرار شرکت های دانش بنیان بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است و اگر طرح توسعه آن اجرایی شود قادریم زمینه استقرار 100 شرکت دانش بنیان دیگر را فراهم کنیم.

وی گفت: مرحله اول طرح جامع پارک علم و فنآوری استان با 147 میلیون تومان با 100 درصد پیشرفت فیزیکی اجرایی شده و 30 هکتار زمین قابل واگذاری داریم که امیدواریم با تسهیل در فرآیند واگذاری بتوانیم به توسعه فعالیت این شرکتها کمک کنیم.

سرپرست پارک علم و فنآوری امام خمینی استان قزوین بیان کرد: کارکنان این پارک فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و محور کارها در حوزه مکانیک، مکاترونیک و مخابرات بیشتر است و در حوزه آب که چالش کنونی است پذیرش شرکت ها را بیشتر کرده ایم.

این مسئول گفت: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، کلاس های رشد مقدماتی و دادن تسهیلات از محل اعتبارات معاونت فنآوری، صندوق مهر، بانک انصار و بانک مهر از دیگر کارهای انجام شده است.

رجب رپور گفت: به تجاری سازی طرح ها در پارک اهمیت ویژه ای می دهیم و سعی می کنیم با توزیع مراکز رشد در سطح شهرستانها عدالت علمی رعایت شود که در این راستا مراکز رشد در تاکستان، بوئین زهرا، آبیک و دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم راه اندازی شده است.

وی افزود: سند راهبردی جایگاه برند در شرکت های دانش بنیان نوشته شده و فرهنگ سازی برای توسعه و ترویج برند برای شرکت های دانش بنیان و راهکارهای عملی در این زمینه جدی گرفته شده است.

رجب پور تصریح کرد: از معاونت علمی وفنآوری ریاست جمهور انتظار داریم ضمن حمایت از واحدهای فنآور مستقر در پارک قزوین نسبت به اعطای کارگزاری  و کمیته تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان به استان اقدام لازم را انجام دهند.

این مسئول بیان کرد: رایزنی با مجلس برای تاسیس صندوق پژوهش و فنآوری در استان، حمایت از سند راهبردی برند و حمایت از کانون هماهنگی دانش و صنعت شیشه از دیگر درخواست های شرکت های دانش بنیان استان قزوین است.

  

کد خبر 2330234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha