۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷

جزئیات تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال با آموزش و پرورش اعلام شد

جزئیات تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال با آموزش و پرورش اعلام شد

تفاهمنامه آموزش و پرورش با فدراسیون فوتبال در حالی امضا شد که بر اساس این تفاهم‌نامه، آموزش و پرورش متعهد به شناسایی و معرفی استعدادهای فوتبالی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهمنامه فدراسیون فوتبال با وزارت آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز یکشنبه در فدراسیون فوتبال و در دفتر علی کفاشیان برگزار شد و طبق این تفاهمنامه قرار است وزارت آموزش و پرورش استعدادهای فوتبالی را شناسایی کرده و آنها را به مدارس فوتبال مورد تایید فدراسیون فوتبال معرفی کنند.

در این جلسه ابتدا، علیزاده رئیس آکادمی لیگ فوتبال اظهار کرد: ما برگزاری جشنواره فوتبال پایه را در نظر داریم. سال گذشته اولین فستیوال ما با حضور 25 هزار کودک و با حضور سپ بلاتر و شیخ سلمان برگزار شد. برگزاری موفقیت آمیز این فستیوال موجب شد تا از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد تقدیر قرار بگیریم و همین مساله انگیزه ای شد برای ساختارمندتر کردن فوتبال پایه.

علیزاده با اشاره به اهمیت امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون و آموزش و پرورش تصریح کرد: می‌خواهیم 45 هزار کودک فوتبال آموز را مورد پوشش قرار دهیم. بعد از اتمام ماه مبارک رمضان این فستیوال در شهرستان‌ها و سپس در استان‌ها برگزار می‌شود و در نهایت 12 شهریورماه مرحله نهایی را در آکادمی ملی خواهیم داشت.

رئیس آکادمی ملی فوتبال ایران یادآور شد: سال گذشته برگزاری فستیوال کودکان فوتبال منجر به این شد که تیم زیر 14 سال ایران را داشته باشیم. امیدوارم امسال هم دو تیم ملی در این رده سنی داشته باشیم.

به گفته وی، به احتمال زیاد بعد از برگزاری فستیوال ملی یک فستیوال بین‌المللی در تهران یا اصفهان با حضور کشورهای همسایه برگزار خواهد شد.

علیزاده همچنین خاطرنشان کرد: امسال هیچ کودکی بدون سهمیه مدرسه فوتبال به فستیوال نمی‌رسد. هدف ما این است کودکانی که در مدارس فوتبال مورد تایید فدراسیون ثبت نام کرده‌اند، به رده استانی و سپس به رده ملی برسند؛ چراکه این موضوع باعث می‌شود از فعالیت‌های نامطلوب و سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه، علی کفاشیان درباره امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: از وقتی مهرزاد حمیدی به آموزش و پرورش آمده است، جلسات مختلفی با همدیگر داشته‌ایم. تیم‌های پایه یکی از اهداف اصلی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است و می‌خواهیم از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم. ظرفیتی که این روزها در باشگاه‌ها استفاده می‌شود، کمتر از 50 درصد است و بکارگیری نیروهای پایه باعث می‌شود، استعدادهای همه استان‌ها را شناسایی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: در تمام مسابقات پایه استعدادیاب‌هایی را خواهیم داشت و آنها زمینه را برای تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید فراهم می‌کنند. هدف ما در بکارگیری و شناسایی استعدادهای پایه مسابقات جام جهانی روسیه و جام های جهانی دیگر است تا بهترین تیم‌ها را برای آن مسابقات داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه در تلاش است تا فستیوال ایران را بین‌المللی کند، گفت: ما سعی داریم از چند کشور دعوت کنیم تا جشنواره مدارس فوتبال را بین‌المللی کنیم. البته کنفدراسیون فوتبال آسیا مبلغی را به ما کمک کرده که ما آن را به فوتبال پایه اختصاص داده‌ایم.

کفاشیان همچنین تصریح کرد: 80 تا 90 درصد بار شناسایی استعدادهای فوتبالی در مدارس روی دوش آموزش و پرورش است و ما حاصل کار آنها را می‌گیریم و به فوتبال عرضه می‌کنیم.

در پایان این جلسه، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با بیان اینکه چهارمین جلسه اش را با علی کفاشیان برگزار کرده است، گفت: گروه استعدادیاب ما در آموزش و پرورش تشکیل شده تا به اهداف مورد نظر فدراسیون برسیم. حدود 12 میلیون و 300 هزار دانش آموز و وجود 106 هزار مدرسه ظرفیت خوبی را فراهم کرده تا به عنوان یک شبکه ملی در خدمت ورزش همگانی و قهرمانی باشیم.

به گفته حمیدی، 33 هزار معلم ورزش می توانند بازوان فدراسیون عمل کنند و استعدادهای فوتبالی را به پایه های آموزش و پرورش و یا مدارس فدراسیون فوتبال معرفی کنند.

کد خبر 2330808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha