۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۰۸

"ممی بچیرویچ" در گفتگو با فیبا آسیا:

خوشحالم در آسیا دچار اشتباه می‌شویم/ از هیچ حریفی در اسپانیا نمی‌ترسیم

خوشحالم در آسیا دچار اشتباه می‌شویم/ از هیچ حریفی در اسپانیا نمی‌ترسیم

سرمربی تیم بسکتبال ایران در گفتگو با سایت فیبا آسیا در خصوص وضعیت تیم ملی در رقابتهای کاپ آسیا صحبت کرده و اینکه تیم تحت رهبری وی در این مقطع دچار اشتباه می‌شود را مایه خوشحالی دانسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی بسکتبال ایران به منظور برگزاری پنجمین دوره رقابتهای کاپ آسیا در ووهان چین به سر می‎برد. ایران همچنین خود را برای رقابتهای قهرمانی جهان که از 30 اوت تا 14 سپتامبر (8 تا 23 شهریور) در اسپانیا برگزار می‌شود، آماده می‎کند.

"ممی بچیرویچ" چهار سال قبل تیم کشورش اسلوونی را به مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جهانی که به میزبانی ترکیه برگزار شد، هدایت کرده است.

ایران روز شنبه پس از 20 بازی بدون شکست مقابل چین جوان تن به شکست داد اما بچیرویچ چندان از این بابت نگران نیست.

وی در گفتگو با سایت فیبا آسیا اظهار کرد: این فقط یک بازی بود. و بازیکنان بزرگ من خیلی وحشتناک ظاهر شدند. ما اشتباهات ناامیدکننده ای داشتیم.

تیم بسکتبال ایران در این رقابتها صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق و مهدی کامرانی را به خدمت ندارد. ارسلان کاظمی هم به تازگی از آمریکا به جمع هم تیمی‎های خود پیوسته است.

بچیرویچ افزود: در حقیقت من خیلی خوشحالم که این اشتباهات در این مقطع روی می‎دهد. ضمن اینکه اگر توجه کنید تازه روزهایی ابتدایی است. ما تازه در مرحله مقدماتی قرار داریم و این شانس را داریم تا قهرمان جام شویم. اگر شما مسابقات پیش روی ما را یک فصل بلند بین المللی تلقی کنید این (بازی با چین) تازه دومین بازی ما به حساب می‌آید.

مربی بسکتبال ایران که تجربه حضور در یک چهارم نهایی جهانی را دارد، امیدوار است که تصوری که در ایران نسبت به بسکتبال وجود دارد، ارتقا پیدا کند.

وی گفت: بسکتبال در ایران نیاز به اعتبار و احترام بیشتری دارد. فکر نمی‎کنم بسکتبال به آن احترامی که شایسته آن است رسیده باشد. آن هم با توجه به موفقیت‎های فوق العاده‌ای که ما به آن دست پیدا کرده‌ایم. امیدوارم این تیم بتواند در اسپانیا به نتایج خوبی دست پیدا کند.

تیم ایران در گروه نخست رقابتها با اسپانیای میزبان که پس از ایالات متحده آمریکا در جایگاه دوم رده بندی جهانی قرار دارد، همگروه شده است. فرانسه، قهرمان سال 2013 اروپا، مصر، صربستان و برزیل دیگر تیم‌های گروه A هستند.

بچیرویچ گفت: باید دو بازی خود را ببریم. به همین سادگی. مطمئنم که می‎توانیم موفق باشیم. مهم ترین عامل که مزیت ما محسوب می‎شود این است که مقابل هیچکدام از این تیم‌ها چیزی برای از دست دادن نداریم. آنها همگی نام‎های بزرگی هستند و بنابراین بر روی این تیم ها فشار خواهد بود.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: به عنوان مثال به بازی اول ما نگاه کنید. ما مقابل اسپانیا بازی داریم. آنها در خانه مقابل تماشاگرانشان بازی می‎کنند. آنها باید تمشاگران خود را راضی کنند. ما فقط می‎خواهیم بسکتبال خوبی ارائه کنیم. این موضوع در مورد دیگر تیم‎های گروه مصداق دارد. همه آنها زیر فشارند تا ما را ببرند. امیدوارم از این موضوع به عنوان امتیاز برای خودمان استفاده کنیم.

بچیرویچ گفت: همچنین احساس خوبی پشت تیم ماست. تیم ما به لحاظ فیزیکی از تیم‎های دیگر بهتر است و به لحاظ تاکتکی هم انطباق پذیر تر. ما از هیچ حریفی در اسپانیا نمی‌ترسیم. ما در راه آماده‎سازی خود کار می‎کنیم و هر چه در طبق اخلاص داریم را ارائه می‎کنیم.

ایران پس از رقابتهای کاپ آسیا تور اروپایی خود را آغاز می‎کند و در لهستان با این تیم دیدار می‎کند. سوئد و پرتغال هم در این تور چهارجانبه حضور دارند. مردان بچیرویچ در براتیسلاوا با اسلواکی دیدار می‎کنند.

ایران سپس به تهران بازمی‎گردد و پس از توقفی کوتاه راهی اسلوونی می‎شود تا در آنجا در تورنمنتی چهار جانبه با حضور تیم‌های لیتوانی، برزیل و اسلوونی به میدان برود. پس از آن راهی گرانادا می‎شود تا دومین حضور خود در رقابتهای جهانی را تجربه کند.

کد خبر 2330930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha