۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴

خجسته عنوان کرد:

جذب سرمایه گذار تنها راه نجات همدان است/پرواز همدان - تهران از فرودگاه فعال می شود

جذب سرمایه گذار تنها راه نجات همدان است/پرواز همدان - تهران از فرودگاه فعال می شود

همدان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار تنها راه نجات استان همدان است، گفت: تا زمانی که سرمایه گذار جذب نشود در استان همدان تحول و توسعه ایجاد نخواهد شد.

امیرخجسته در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باید تمام مقدمات برای جذب سرمایه گذار ایجاد شود، گفت: تامین امنیت از جمله امنیت مالی، روحی و روانی سرمایه گذار باید در استان همدان تامین شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته در همدان امنیت برای سرمایه گذار وجود نداشت، ادامه داد: قبل از مجلس نهم یک سرمایه گذار با 200 میلیارد تومان سرمایه چهار یا پنج ماه در همدان سرگردان بود و هر کس سهم خواهی می کرد که در نهایت ایلام این سرمایه گذار را جذب کرد و از استان همدان برد.

وی با بیان اینکه دولت دیگر توانایی سرمایه گذاری ندارد و اصل 44 به معنی واگذاری به بخش خصوصی است، افزود: جذب سرمایه گذار تنها راه نجات استان همدان است و تازمانی که سرمایه گذار جذب نشود در استان همدان تحول و توسعه ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار مقدماتی نیاز دارد که یکی از آن امنیت و دیگری زیر ساخت های استان است، ادامه داد: در گذشته با کدام زیر ساخت می خواستیم سرمایه گذار جذب کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای فرودگاه همدان 40 میلیارد تومان بودجه مشخص شده است، ادامه داد: تاکنون 30 میلیارد تومان برای فرودگاه همدان جذب شده است و 10 میلیارد تومان نیز امسال برای برج مراقبت، ترمینال حجاج و 9 پروزه که در دست اقدام برای جذب است.

امیر خجسته با بیان اینکه از گذر فرودگاه عبور کرده ایم، عنوان کرد: اگر تا دیروز می گفتیم فرودگاه همدان لکه ننگی بر پیشانی استان همدان است امروز می گوییم فرودگاه افتخاری برای استان همدان است چراکه امروز در داخل و خارج کشور پرواز های پهن پیکر داریم و تنها 15 میلیارد تومان برای باند فرودگاه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امروز پروازهای داخلی در فرودگاه همدان انجام و پروازهای مشهد و کیش نیز در حال ایجاد شدن است و پرواز همدان - تهران در دو یا سه هفته آینده فعال می شود، ادامه داد: پرواز حج عمره از فرودگاه همدان انجام می شد و حج تمتع نیز امسال برقرار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال تلاش هستیم تا فرودگاه همدان پایلوت غرب کشور شود، گفت: در بحث راه آهن نیز 67 کیلومتر ریل از ساوه به همدان امده و 30 کیلومتر ریل نیز از سراسر کشور جمع آوری شده و در حال کار گذاشتن این ریل ها هستند که در این صورت 100 کیلومتر ریل گذاری انجام شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای باقی مانده ریل گذاری منتظر تامین ریل از کشور هستیم، بیان کرد: بحث فاینانس نیز هماهنگ شده و به تصویب رسیده و فاینانس همدان، تهران و سنندج قطعی شده و منتظریم ریل از خارج کشور آورده تا بحث فاینانس قطعی شود.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های استان همدان تا حدودی آماده شده است، بیان کرد: با بیش از 150 سرمایه گذار صحبت شده تا همدان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

 

کد خبر 2331073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha