۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰

بسکتبال کاپ آسیا - چین؛

مشحون: عملکرد ملی‌پوشان جای گله دارد اما نگران نیستیم

مشحون: عملکرد ملی‌پوشان جای گله دارد اما نگران نیستیم

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با اشاره به عمکرد بازیکنان تیم ملی طی چهار دیدار برگزار شده در مرحله گروهی مسابقات کاپ آسیا گفت: قبول داریم چگونگی بازی و نتیجه گیری بازیکنان در مصاف با حریفان‌شان جای گله دارد اما از یاد نبریم که تیم ملی در چه شرایطی و با چه ترکیبی در مسابقات شرکت کرده است.

محمدرضا مشحون که در کنار تیم ملی بسکتبال در ووهان چین به سر می‌برد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ترکیبی که برای مسابقات اعزام شده نسبت به همیشه تفاوت‌های زیادی دارد و در کل خیلی جوان است. ضمن اینکه بازیکنان این ترکیب بدون هیچ دیدار تدارکاتی به محل برگزاری مسابقات اعزام شدند. فکر می‌کنم با این شرایط نباید انتظار بیشتری از تیم ملی داشت.

وی تصریح کرد: اینکه بازیکنان تیم ملی در مصاف با حریفان خود در کاپ‌های آسیا عملکرد متزلزلی داشتند و در برخی کوارترها خوب و در برخی هم دور از انتظار ظاهر شدند همه به خاطر بی تجربگی و جوانی آنهاست. با همه اینها نسبت به عملکرد ملی‌پوشان در دیدارهای آینده امیدواری زیادی داریم چون حسن دیدارهایی که برگزار کرده‌ایم و دیدارهایی که در پیش داریم این است که به بازیکنان جسارت می‌دهد. باعث خودساخته شدن آنها می‌شود و اینکه نقاظ ضعف‌شان را بهتر شناخته و برای پوشش آن تلاش کنند.

مشحون به چگونگی کار بازیکنان در زمان‌هایی که حامد حدادی در زمین بازی نیست، اشاره کرد و یادآور شد: حدادی یک قوت قلب برای تیم ملی و به خصوص بازیکنان جوانش است. وقتی او در زمین بازی است هم تیمی‌هایش بهتر و با انگیزه‌تر کار می‌کنند. به هر حال اینکه در نبود حامد عملکرد بچه‌ها متزلزل می‌شود بازهم به جوانی خود آنها باز می‌گردد و اینکه خیلی با تجربه نیستند. به دنبال این هستیم تا در پایان کاپ آسیا تا حد زیادی این ضعف‌ها را پوشش دهیم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه از بابت عملکرد ملی‌پوشان نگرانی زیادی نداریم و اطمینان داریم که آنها بازی به بازی بهتر خواهند شد، تصریح کرد: هدف اصلی ما از حضور در این رقابت‌ها این است که بازیکنان با چگونگی کار و بازی یکدیگر آشناتر شده و اینگونه به هماهنگی بهتری دست یابند و اینگونه برای بازی‌های آسیایی اینچئون آماده‌تر شوند. کاپ آسیا مهم است اما نه به اندازه بازی‌های آسیایی.

به گزارش مهر، تیم ملی بسکتبال امروز سه شنبه آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات کاپ آسیا را با پیروزی برابر هند به پایان رساند. ملی‌پوشان ایران پیش از این در مصاف با ژاپن و اندونزی نیز پیروز شده بودند اما نتیجه دیدار مقابل چین را واگذار کرده بودند. با این عمکلکرد تیم ملی بسکتبال ایران به عنوان تیم دوم گروه A به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. 

کد خبر 2331432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha