۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸

بازوند:

روند مهار آبها در لرستان راضی کننده نیست/ قرارداد سد معشوره به زودی ابلاغ می شود

روند مهار آبها در لرستان راضی کننده نیست/ قرارداد سد معشوره به زودی ابلاغ می شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با بیان اینکه فعالیتهای راضی کننده ای در زمینه مهار آبهای استان صورت نگرفته است، از ابلاغ قرارداد سد معشوره در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای شبکه های مربوط به سدهای لرستان اظهار داشت: وقتی کار آبگیری و بهره برداری از سدها انجام می شود احداث شبکه های آبیاری یک الزام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه های مربوط به سد خان آباد لرستان اجرا شده است عنوان کرد: مطابق پیگیریهای صورت گرفته امسال 100 هکتار از شبکه آماده بهره برداری می شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه عقب ماندگی های موجود در اجرای شبکه های مربوط به سدها فقط مربوط به لرستان نیست عنوان کرد: در کل کشور در این زمینه با عقب ماندگی هایی مواجه هستیم.

بازوند با بیان اینکه قدم به قدم شبکه های مربوط به سدهای استان اجرا می شود یادآور شد: امسال نیز اعتباری در حدود 117 میلیارد تومان برای اجرای شبکه های سه و چهار سدهای استان به جهاد کشاورزی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای شبکه های یک و دو کار اجرای شبکه های سه و چهار هم آغاز می شود افزود: در مجموع روند کار در این زمینه و همچنین در حوزه سدسازی استان راضی کننده نیست.

استاندار لرستان با بیان اینکه فعالیتهای راضی کننده ای در زمینه مهار آبهای استان صورت نگرفته است عنوان کرد: اگر کل سدهای در دست اجرای استان تکمیل شود میزان مهار آبها به 500 میلیون مترمکعب نمی رسد.

بازوند با بیان اینکه به جز سد معشوره مابقی سدهای بزرگ در دست احداث در لرستان برای استان اثربخشی چندانی ندارند عنوان کرد: در این راستا باید در احداث پروژه های سدسازی میزان اثربخشی آنها برای استان در نظر گرفته شود و تلاش به منظور جذب اعتبارات برای این سدها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال سد بختیاری بلندترین سد دنیا است ولی برای لرستان اثربخشی چندانی ندارد عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که وزارت نیرو را متقاعد کنیم تا اعتبار سدهایی را که برای استان اثربخشی زیادی دارند را تامین کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در احداث سد کمال صالح در استان مرکزی یک عزم عمومی در مسئولان استانی شکل گرفت و سدی که از مروک لرستان دیرتر آغاز شده بود چهار سال زودتر تکمیل شد عنوان کرد: در استان لرستان نیز این عزم به وجود آمد و توانستیم در سال 93 پروژه های سدسازی استان را در اولویت قرار دهیم.

بازوند همچنین در مورد آخرین وضعیت سد معشوره نیز گفت: با رایزنی های انجام شده قرار است سد معشوره بدون هیچ گونه چون و چرایی در استان احداث شود و به زودی قرارداد ساخت این سد ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 2332077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha