۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۱

حجت الاسلام حسيني شاهرودي:

جايگاه ويژه اهل بيت در بين پيروان امام شافعي/ دشمن به نام اهل سنت به دنبال توطئه است

جايگاه ويژه اهل بيت در بين پيروان امام شافعي/ دشمن به نام اهل سنت به دنبال توطئه است

سنندج – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فتواهای امام شافعی گفت: اهل بيت پيامبر اسلام (ص) در بين پيروان امام شافعي جايگاه ويژه اي دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی بعد از ظهر سه شنبه در آیین آغاز به كار  دبیرخانه کنگره بین المللی امام شافعی اظهار داشت: شاخص اصلی امام شافعی علاقه به اهل بیت به ویژه امیرالمومنین(ع) بود و خوشبختانه در بسیاری از مسائل دینی و مذهبی فقه شافعی با فقه شیعه یکی است.

وی با اشاره به این مطلب که بسیاری از سروده های امام شافعی در مدح امام علي (ع) و امام حسین بوده است، افزود: امام شافعی یکی از بزرگان تاریخ بوده و هست و با کتاب ها و فتواهایی خود همیشه و همه جا روشن کننده راه مسلمین بوده است.

در ایران 350 میلیون نفر پیرو مذهب امام شافعی هستند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: در ایران 350 میلیون نفر پیرو مذهب امام شافعی هستند و این نشان از برادری و وحدت بین شیعه و سنی است که در بسیاری از مسائل با هم موافق هستند.

حجت الاسلام شاهرودی یادآور شد: تکریم و ارج نهادن به این امام بزرگوار وظیفه همه ماست و امام شافعی در زمانی ظهور کرد که ملت اسلام نیازمند وحدت و برادری بودند و خوشبختانه ا ین رویه همچنان ادامه دارد.

کنگره امام شافعی باید به صورت علمی برگزار شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با توجه به تعداد شافعی مذهبان در سراسر دنیا انتظار می رود این کنگره به صورت علمی و با حضور اندیشمندان و عالمان برجسته کشورهایی اسلامی چون سوریه، مصر، لبنان و ... برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: این کنگره می ‌تواند زمینه ‌ساز ایجاد کار علمی بزرگی در فضای معنوی باشد و پرداختن به مذهب امام شافعی با ورود بزرگان اهل تسنن و پیرو مذهب این امام بزرگوار امری ستودنی است.

حجت ‌الاسلام شاهرودی اظهار داشت: انتظار می رود در دیگر جلسات بزرگان اهل سنت و مذهب امام شافعی حضور داشته باشند تا با بهره گیری از نظریات آنها بستر برگزاری کنگره ای در شان امام شافعی و استان فرهنگی کردستان برگزار شود.

به نام اهل سنت توطئه دشمنان در حال اجرا است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در اين جلسه به دشمنی دیرینه دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دشمنان اسلام تمام توان خود را برای نابودی اسلام به کار گرفته اند و هر روز به حربه ای فتنه و تفرقه ایجاد می کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: متاسفانه امروز در بستر اهل سنت افکاری وارد شده که همگی از توطئه دشمنان است چرا که واقعیت قضیه را نشان نمی‌ دهند و اهل سنت را در جهان بد نام کرده ‌اند.

حجت الاسلام شاهرودی یادآور شد: باید جلوی سنگ ‌اندازی دشمنان و ایجاد توطئه بین مذهب تسنن را بگیریم چرا که مذهب امام شافعی به مذهب اهل بیت نزدیک است به گونه ‌ای که مرحوم شیخ طوسی کتاب‌ های امام شافعی را نقد و استفاده کرده‌ اند.

وی ادامه داد: دشمن امروز به نام اسلام و مذهب شیعه و سنی به دنبال تفرقه و اختتلاف است و انتظار می رود با برجسته کردن شخصیت های عالمی چون امام شافعی و شیخ طوسی دشمنان را شکست دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مذهب شافعی، مذهب خوبی ها است و دشمن امروز با نشان دادن خشونت و بی ایمانی به دنبال ضربه زدن به این مذهب است و انتظار می رود عالمان و امامان این مذهب در مقابله با این توطئه چاره ای بیندیشند.

شهدای رمضان در پیروی از امام شافعی به درجه شهادت نائل شدند

حجت الاسلام شاهرودی همچنین با اشاره به شهدای رمضان کردستان اظهار داشت: بزرگترین جرم ماموستا شیخ ‌الاسلام و ماموستا عالی این بود که مذهب شافعی را به مذهب شیعه نزدیک می‌ دانستند در حالیکه دشمنان باید بدانند که امام شافعی محب اهل بیت بودند و تقریب مذاهب به معنای تقریب فکر و ذهن باید به خوبی تبلور یابد.

وی در پايان سخنان خود برگزاری کنگره بین ‌المللی امام شافعی را گام مهمی برای نزدیکی تقریب مذاهب دانست و افزود: النتظار می رود شاهد ثمرات و برکات این کنگره نه تنها در جهان اسلام بلکه در سراسر دنیا باشیم.

کد خبر 2332404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha