۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

غيور:

هر سال 10 درصد از مددجويان بهزيستي توانمند می شوند

هر سال 10 درصد از مددجويان بهزيستي توانمند می شوند

گلپايگان - خبرگزاري مهر: معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان اصفهان گفت: سازمان بهزيستي با استفاده از امكانات و ملزومات خود طبق آيين نامه و قانون دولت در برای خارج کردن 10 درصد از مددجويان طي هر سال از چرخه مددجويي به توانمندسازي آنها اقدام مي کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر مهدي غيور در مراسم افتتاح پروژه هاي بهزيستي شهرستان گلپايگان كه صبح امروز صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينكه افتتاح طرح هاي سازمان بهزيستي در راستاي توانمندسازي مددجويان است، اظهار داشت: طرح هايي كه مورد بازديد و بهره برداري قرار گرفت، مربوط به مددجويان حوزه توانبخشي اين سازمان است كه با وام هاي خوداشتغالي نسبت به راه اندازي طرح هاي مذكور شامل گلخانه، آشپزخانه، رستوران و ... اقدام کرده اند.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان اصفهان تصریح داشت: يكي ديگر از طرح هايي كه امروز مورد بازديد قرار خواهد گرفت، پروژه مسكن مددجويان روستايي است كه به وسيله كمك ها و آورده هاي سازمان بهزيستي مددجويان تحت پوشش سازمان، صاحب خانه خواهند شد.

وي با اظهار اميدواري نسبت به اينكه طرح ها، برنامه ها و بودجه هايي كه امسال در اختيار سازمان بهزيستي است در راه توانمندسازي مددجويان قرار گيرد، افزود: اين سازمان با استفاده از امكانات و ملزومات خود طبق آيين نامه و قانون دولت در راستاي وظايفي كه ابلاغ شده است در راستای خارج کردن 10 درصد از مددجويان طي هر سال از چرخه مددجويي به توانمندسازي آنها اقدام مي کند.

غيور با بيان اينكه شهرستان گلپايگان در اين امر كوشا بوده و لازم است از مديريت و كاركنان اين سازمان در شهرستان به اين لحاظ تقدير و تشكر ويژه داشته باشيم، گفت: امروز نيز يك مركز مشاوره با توجه به نيازمندي شهرستان و به لحاظ صنعتي شدن آن و بحث مسايل اجتماعي اين نيازمندي محسوس مي شود، يكي از ملزومات وجود مراكز مشاوره اي است كه ما خرسنديم ابراز كنيم امروز اولين مركز مشاوره تخصصي را سازمان بهزيستي در شهر گلپايگان مورد بهره برداري قرار داد كه اميدواريم خدمات آن در راستاي صنعتي شدن شهر گلپايگان و جلوگيري از آسيب رساني مورد استفاده شهروندان قرار گيرد.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان اصفهان با تأكيد بر اينكه اين مركز مشاوره اي تخصصي در ديگر امور از جمله مشاوره پيش از ازدواج و تحصيلي را در راستاي خدمات رساني به مردم شهرستان در دستور كار خود دارد، افزود: از موارد ديگر كه امروز در بازديد از طرح هاي توانمندسازي به آن اشاره شد، توانمندسازي زنان سرپرست خانوار بود كه به مديريت اداره بهزيستي شهرستان گلپايگان اين اختيار داده شد كه به تعداد هر توانمندسازي و ايجاد شغل براي زنان سرپرست خانوار، سازمان در جهت اعطاي وام خوداشتغالي اقدام خواهد كرد تا در راستاي توانمندسازي آنان با استفاده ازگروه هاي هميار نسبت به ايجاد مشاغل خانگي اقدام شود.

وي با بيان اينكه توانمندسازي خانوارها از نظر اقتصادي و تجمع آنها در كنار هم مي تواند در راستاي آسيب شناسي ها كمك شايان کند، افزود: سازمان بهزيستي نيز در اين خصوص مي تواند نسبت به اشتغال و در اختيار گذاشتن وام به گروه هاي هميار در جهت راه اندازي مراكز خوداشتغالي آنان را پشتيباني و حمايت کند.

غيور تأكيد داشت: سازمان بهزيستي استان اصفهان از نظر پرداخت وام هاي خوداشتغالي و بيمه سرپرستان خانوار مشكلي را در استان اصفهان ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در مراسم افتتاح پروژه هاي سازمان بهزيستي شهرستان گلپايگان كه با حضور معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي استان اصفهان، فرماندار شهرستان، مديريت و كاركنان اداره بهزيستي گلپايگان و تني چند از مسئولين شهرستان حضور داشتند.

کد خبر 2333788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha