۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۹

به مناسبت شب 23 ماه مبارک رمضان/

ندای "الهی العفو" در 760 مسجد و حسینیه استان سمنان طنین انداز شد

ندای "الهی العفو" در 760 مسجد و حسینیه استان سمنان طنین انداز شد

سمنان - خبرگزاری مهر: سومین شب از لیالی با برکت قدر با حضور پرشور مردم مومن استان سمنان با امید به مغفرت و آمرزش الهی در 760 مسجد و حسینیه برگزار و ندای الهی العفو چند صد هزار شب زنده‌دار در مساجد و حسینیه های این استان طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیابانهای شهرهای مختلف استان سمنان دیشب حال و هوای دیگری داشت و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و مراکز مذهبی از شور و حال وصف ناپذیری برخوردار بود.

شهرهای استان سمنان شب گذشته تا صبح حال و هوای دیگری داشت و تا سحرگاه در برخی از خیابانها ترافیک و حضور مردم مومن مشهود بود.

سخنرانان و شرکت کنندکان در آئین شب قدر با اشاره به جنایات صهیونیستها در نوار غزه و به خاک و خون کشاندن مردم بی دفاع فلسطین و نیز جنایات تکفیرهای داعش در عراق و سوریه، رهایی مسلمانان از جنایات وحشیانه عوامل استکبار جهانی را از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

خواندن دعای جوشن کبیر، مجیر، قرائت قرآن و برسر گذاشتن قرآن کریم از جمله برنامه های این شب بزرگ بود که تا اذان صبح ادامه داشت.

در این مجالس حضور جوانان و نوجوانان بسیار پرشور و گسترده بود که نشان از اعتقاد عمیق این نسل ایران اسلامی به دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) دارد، شب گذشته در این مراسم معنوی سخنرانان با استناد به آیات و روایات به ذکر فضایل شب های قدر و تشریح منزلت والای مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداختند.

سخنرانان با بیان اهمین شب قدر به بیان تفاسیری از بندهای دعای جوشن کبیر پرداختند و شبهای قدر را بهترین فرصت برای توبه و استغفار از گناهان دانستند.

مردم استان سمنان در این مراسم برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) و سلامتی و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب دعا کردند.

مردم این استان در این آیین با سر گذاشتن قرآن کریم، خداوند را به آیه های قرآن قسم دادند و عفو و بخشش از گناهان را مسئلت کردند.

مردم مومن و ولایت مدار استان سمنان در این مجالس با توزیع نذورات، به پذیرایی از شرکت کنندگان در آیین های احیا پرداختند و عشق و ارادت خود را به مولی متقیان حضرت علی (ع) ابراز کردند.

برخورد فرصت سوزان در شب قدر با پشیمانی روبه رو خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در حاشیه برگزاری این مجالس شب های قدر را فرصت ویژه الهی خواند و اظهار کرد: خداوند متعال راه را برای بندگان خود در فرصت های مختلف سال باز گذاشته و شب های قدر فرصت ویژه و خاصی است که خداوند برای انسان ها قرار داده است.

آیت الله  سید محمد شاهچراغی در تشریح برخوردهای مختلف انسان ها با شب قدر گفت: برخورد فرصت سوزان در شب قدر با پشیمانی روبه رو خواهد شد و این پشیمانی دور نیست و این افراد به تعبیر آیات الهی در قبر و قیامت با مشاهده اعمال خود می گویند که ای کاش خاک بودیم و به این فلاکت و پشیمانی نمی افتادیم.

وی تصریح کرد: شب های قدر فرصتی از جانب پروردگار برای خود سازی است و باید هرچه بیشتر و بهتر از این ایام برای نزدیک تر شدن به خواسته های الهی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان اضافه كرد: انسان‌ها و مومنان بهترين الگوهاي زندگي خود را ائمه اطهار (ع) به ويژه حضرت علي (ع) قرار دهند زيرا آن حضرت، سيره و منش اخلاقي زيبايي‌ها در زندگي است و توصيه‌هاي ايشان در زندگي اعتدال و ميانه‌روي است كه بايد پيشه كرد و گناه نكردن و از کسب درآمد حرام كه سبب كاهش رزق و روزي خواهد شد، اجتناب كرد.
 
آیت الله شاهچراغی به فضيلت ماه مبارك رمضان و مصادف شدن با شب‌هاي قدر اشاره كرد و افزود:در روايات اسلامي شب‌هاي نوزدهم و بيست و يكم و بيست و سوم ماه مبارك رمضان را شب قدر مي‌گويند و در اين سه شب تمام امور نسبت به آينده رسيدگي و اندازه‌گيري، ثبت و ضبط و بعد هم امضاء مي‌شود.

وي در خاتمه بيان كرد: شب قدر مقدرات يك سال انسان‌ها مشخص مي‌شود، شب قدر، شب زنده‌داري و تلاوت قرآن مجيد و مناجات و راز و نياز با خداوند متعال است و عبادت در اين شب‌ها بسيار توصيه و تاكيد شده است و نامگذاري يكي از سوره‌هاي قرآن به نام قدر گوياي فضيلت و اهميت اين شب را مي‌رساند.

 

کد خبر 2334044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha