۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۱۶

بسکتبال کاپ آسیا - چین؛

رده‌بندی نهایی 9 تیم شرکت کننده اعلام شد

رده‌بندی نهایی 9 تیم شرکت کننده اعلام شد

با پایان دیدار نهایی پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا، جدول رده‌بندی 9 تیم شرکت‌کننده در این رقابتها کامل شد. بر این اساس ایران در صدر و اندونزی در قعر این جدول قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا که از جمعه هفته گذشته با حضور 9 تیم در ووهان چین آغاز شده بود امروز شنبه با برگزاری دیدارهای روز پایانی به کار خود پایان داد.

در این روز از رقابتها چهار دیدار برگزار شد. در اولین دیدار و برای تعیین جایگاه هفتم این مسابقات دو تیم هند و سنگاپور به مصاف هم رفتند که طی آن هندی‌ها صاحب برتری شدند. دومین دیدار امروز هم میان دو تیم اردن و ژاپن برگزار شد. پایان این دیدار با برتری شاگردان رایکو ترومن در تیم اردن همراه بود. این دیدار برای تعیین تیم پنجم مسابقات برگزار شد و ژاپن در حالی در آن متحمل شکست شد که به عنوان نایب قهرمان دو دوره پیشین این رقابتها به ووهان سفر کرده بود.

در ادامه، دیدار رده بندی میان دو تیم فیلیپین و چین برگزار شد که طی آن شاگردان رایکو ترومن در تیم ملی فیلیپین با حداقل اختلاف امتیاز میزبان خود را شکست دادند و به عنوان سوم دست یافتند. در آخر اما دو تیم ایران و چین تایپه برگزار کننده دیدار فینال بودند که طی آن ملی پوشان کشورمان صاحب برتری و جام قهرمانی شدند.

نتایج چهار دیدار برگزار شده در روز پایانی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا به این شرح است:

دیدار تعیین کننده جایگاه هفتم

* سنگاپور 36 - هند 85
(10 بر 26)، (3 بر 23)، (19 بر 21)، (4 بر 15)

دیدار تعیین کننده جایگاه پنجم

* ژاپن 72 - اردن 79
(21 بر 23)، (19 بر 12)، (13 بر 20)، (19 بر 24)

دیدار رده‌بندی

* فیلیپین 80 - چین 79
(15 بر 24)، (23 بر 20)، (22 بر 18)، (20 بر 17)

دیدار فینال

* ایران 89 – چین‌تایپه 79
(26 بر 21)، (16 بر 21)، (24 بر 20)، (23 بر 17)

به گزارش مهر، با برگزاری این دیدارها و نتایج به دست آمده در آنها جدول رده بندی 9 تیم شرکت کننده در مسابقات بسکتبال کاپ آسیا کامل شد. در این جدول ایران به عنوان قهرمان صدرنشین است و تیم اندونزی که در پایان دیدارهای مرحله گروهی در رده پنجم گروه A قرار گرفت و به عنوان تنها تیم از صعود بازماند نیز در رده نهم قرار گرفته است.

رده‌بندی نهایی 9 تیم شرکت کننده در مسابقات بسکتبال کاپ آسیا به این شرح است:

1- ایران
2- چین تایپه
3- فیلیپین
4- چین
5- اردن
6- ژاپن
7- هند
8- سنگاپور
9- اندونزی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال در حالی به عنوان قهرمانی مسابقات 2014 کاپ آسیا دست یافت که در رقابتهای 2010 لبنان و 2010 ژاپن نیز به ترتیب ششم و اول شده بود. همچنین مدال نقره چین تایپه در این دوره از رقابتها دومین مدال این تیم در ادوار مختلف کاپ آسیا محسوب می‌شود. چین تایپه سال 2004 که میزبان نخستین دوره کاپ آسیا بود اولین مدال خود را به رنگ برنز کسب کرده بود.

دیگر اینکه عنوان سوم و مدال برنز پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در حالی از آن تیم ملی فیلیپین شد که این تیم طی ادوار گذشته این رقابتها از کسب مدال ناکام مانده بودند. البته فیلیپینی‌ها در هر دو دوره پیشین مسابقات کاپ آسیا (2010 لبنان و 2012 ژاپن) برگزار کننده دیدار رده‌بندی برابر تیم ملی قطر بودند اما در هر دوره با شکست برابر این تیم از کسب عنوان و مدال بازماندند.

چین هم که میزبان پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا بود نیز در حالی با عنوان چهارم به کار خود در این رقابتها پایان داد که هیچ مدالی از این رقابتها در کارنامه ندارد.

کد خبر 2334145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha