۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

یادواره 15 شهید روستاهای آشتیان برگزار شد

یادواره 15 شهید روستاهای آشتیان برگزار شد

آشتیان- خبرگزاری مهر: یادواره 15 شهید روستاهای سقرجوق و سعدآباد از توابع شهرستان آشتیان با حضور گسترده مردم، مسئولان و خانواده های شهدا در مسجد امیرالمومنین روستای سقرجوق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار آشتیان شامگاه روز شنبه در این آیین گفت: یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین فعالیت های فرهنگی جامعه، برگزاری یادواره شهدا است و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا جزو وظایف ذاتی تمامی مردم و مسئولان است.

محمود حسنی افزود: نکوداشت یاد و خاطره شهدایی که با نثار جان خود موجب اقتدار ایران اسلامی شدند، بر همه ما واجب است.

وی ادامه داد: نسل کنونی جامعه باید با رشادت ها و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام و شهدا آشنا شوند تا نسبت به حفظ آرمان های شهدا کوشا باشند.

فرماندار آشتیان از جمله وظایف مسوولان را تلاش برای حفظ دستاوردهای شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: زنده نگه داشتن نام شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

وی با اشاره به رشادت ها و از جان گذشتگی شهدا، اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی با تاسی از شهدای کربلا، جانانه در مقابل دشمنان اسلام ایستادند و خون سرخ خود را تقدیم انقلاب کرده و آسایش و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

امام جمعه آشتیان نیز در ادامه گفت: امروز ایران اسلامی در سایه خون با برکت شهدا به عنوان یکی از امن ترین و با اقتدار ترین کشورها در دنیا تبدیل شده است.

حجت الاسلام اسماعیل خاتمی نژاد اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران با عقلانیت در راه اسلام و انقلاب شهید شدند تا اسلام و انقلاب زنده بمانند و در جامعه اسلامی ریشه کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین نعمت کشور ما داشتن استقلال، آزادی و اقتدار است، اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت خانواده های شهدا یک وظیفه برای همه محسوب می شود.

روستای سقرجوق سعد آباد در فاصله 17 كیلومتری آشتیان با جمعیتی بالغ بر 700 نفر 15 شهید و چهار آزاده به نظام اسلامی تقدیم كرده است.

کد خبر 2334313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha