۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶

دو جایزه مهم ادبی ژاپن برندگان خود را شناختند

دو جایزه مهم ادبی ژاپن برندگان خود را شناختند

دو جایزه آکوتاگاوا و و نائوکی که به عنوان دو جایزه مهم ادبی ژاپن شناخته می شوند، برندگان سال 2014 خود را شناختند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ژاپن تایمز، توموکا شیباساکی رمان نویس به عنوان برنده جایزه آکوتاگوا و هیرویوکی کوروکاوا به عنوان برنده جایزه ادبیات عامه پسند نائوکی 2014 معرفی شدند.

کمیته داوری این دو جایزه اعلام کرد توموکا شیباساکی رمان نویس 40 ساله از اوساکای ژاپن، به عنوان برنده صدو پنجاه و یکمین دوره این جایزه انتخاب شد و این عنوان را برای نوشتن رمان «باغ بهاری» از آن خودش کرد. این رمان درباره رابطه یک زن که به توکیو نقل مکان می کند و همسایه‌اش نوشته شده است.

شیباساکا پیش از این چهار باز نامزد دریافت این جایزه شده بود و اکنون برای اولین بار این جایزه را به خانه برده است.

کوروکاگا 65 ساله نیز جایزه نائوکی را برای نوشتن رمانی با عنوان «هامون»(تکفیر) دریافت کرد که داستان یک عضو از گروه تبهکاران و مشاور ساختمانی را روایت می کند که قصد دارند پولی را که دزدیده شده پیدا کنند.

کوروکاگوا که ابتدا معلم هنر مدرسه بود، بعدا به نویسندگی روی آورد و تاکنون شش بار برای دریافت این جایزه نامزد شده بود و جوایز دیگر ادبی را نیز در کارنامه اش دارد. او در ژانر ادبیات معمایی و تعلیق آمیز می نویسد.

مراسم اهدای این دو جایزه در اواخر ماه اوت(مرداد) در توکیو برگزار می شود. هر برنده یک میلیون ین به عنوان جایزه دریافت می کنند.

جایزه آکوتاگاوا در سال 1935 بنیان نهاده شده و به یاد رمان نویس مشهور ژاپنی ریونوسوکه آکوتاگاوا اهدا می شود. املای نام این نویسنده در فارسی بسیار متفاوت است و  ریونوسکه آکتاگاوا نیز استفاده شده است. از معروف‌ ترین برندگان این جایزه می‌توان به کوبو آبه و کنزابورو اوئه اشاره کرد.

جایزه نائوکی نیز به یاد سانجوگو نائوکی به ادبیات عامه پسند اهدا می شود. هر دوی این جوایز دو بار در سال اهدا می شوند.

 

کد خبر 2334377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha