۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰

محمدی عنوان کرد:

برنامه های گرامیداشت عملیات مرصاد تشریح شد/ نامگذاری یکی از میادین شهر کرمانشاه به نام "مرصاد"

برنامه های گرامیداشت عملیات مرصاد تشریح شد/ نامگذاری یکی از میادین شهر کرمانشاه به نام "مرصاد"

کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: برای پاسداشت عملیات غرورآفرین مرصاد، یکی از میدانها و بزرگراه های کرمانشاه به این اسم نامگذاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران برنامه های بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد را تشریح کرد.

سرهنگ مرادعلی محمدی در این نشست، اظهار داشت: عملیات غرورآفرین مرصاد برگ زرینی در تاریخ پرفراز و نشیب مردم استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس می باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه به پذیریش قطعنامه 598 اشاره کرد و گفت: این قطعنامه را باید افتخار بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و نشان داد که امام خمینی (ره)، سیاستمداری بزرگ در زمان حیات خودشان بودند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات مرصاد اوج حس ولایتمداری و انقلابی بودن ملت ایران و کرمانشاه را به همگان نشان داد، گفت: در این عملیات دنیای کفر و نفاق در برابر ایمان و اسلام واقعی قرار گرفت و راهی جز شکست برای فتنه گران و اصحاب نفاق به دنبال نداشت.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: در عملیات مرصاد شاهد بودیم که یاران نفاق و منافقین با برجای گذاشتن 1523 کشته و 305 اسیر، پرونده پلید خود را برای همیشه تاریخ بستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه منافقان صدها بار بدتر از کفار هستند، افزود: امروز باید ارزشها و دستاوردهای عملیات غرورآفرین مرصاد را به نسل های جدید انقلاب اسلامی انتقال دهیم.

محمدی با اشاره به وظیفه مهم و خطیر دستگاههای فرهنگی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان کشور، بیان داشت: در سالروز این عملیات، برنامه های فرهنگی بسیاری در سطح استان اجرا می شود که از میان این برنامه ها می توان به برگزاری بزرگداشت حماسه مرصاد در کرمانشاه، آذین بندی و نیز انتشار و توزیع بروشورهای مربوط به این حادثه تاریخی اشاره کرد.

وی به تجلیل از خانواده های شهدای این عملیات در این مراسم ها اشاره کرد و گفت: همچنین برای بزرگداشت این روز، به شورای اسلامی و شهرداری کرمانشاه طرح نامگذاری یکی از میدانها و بزرگراههای این شهر به نام مرصاد، ارائه می شود.

محمدی تاکید کرد: همچنین در ایام مذکور، برنامه سالگرد حماسه مرصاد در یادمان و تنگه مرصاد برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: از دیگر برنامه ها در این ایام، چاپ و نصب تمثال شهدای عملیات مرصاد در سطح شهر می باشد که این پیشنهاد نیز به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ارائه شده است.

محمدی توزیع بسته های فرهنگی، انجام مسابقات ورزشی و.. را از دیگر برنامه های گرامیداشت عملیات مرصاد عنوان کرد و افزود: برای توسعه و گسترش یادمان مرصاد بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2334630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha