۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱

احمد حکیمی پور در شهرداری منطقه 9 :

تمامی پروژه ها در پایتخت باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد

تمامی پروژه ها در پایتخت باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در شهرداری منطقه 9 بر لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی در اجرای تمامی پروژه های شهری تاکید کرد و گفت: برهمین اساس در دوره جدید شورای اسلامی شهر تهران اهتمام جدی و بیشتری در ارتباط با پروژه های فرهنگی ، اجتماعی و ... در شهر تهران صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حکیمی پور با اشاره به پروژه های عظیم شهرداری تهران در سالهای اخیر گفت: شهرداری در مبحث پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه ها روز به روز بهتر عمل می کند ولی هنوز جای کار دارد.

وی افزود: براساس بازخور اجتماعی و فرهنگی پروژه ها ، میزان رضایتمندی شهروندان سنجیده شده و اجرای پروژه در هر نقطه از شهر تهران باید مختص آن محدوده بوده و براساس ویژگیهای آن منطقه تعریف شود.

حکیمی پور تاکید کرد: پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه ها جزو مصوبات شورای اسلامی شهر تهران بوده و در واقع باید این مبحث اعمال شود و براساس رویکرد فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در برنامه دوم، به این مسایل توجه بیشتری شده و بیشتر اصلاحات در این راستا بوده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به کاهش آسیب های اجتماعی با وجود گرمخانه ها در پایتخت تاکید کرد و گفت: خواسته یا ناخواسته معضلات اجتماعی در کلان شهر تهران وجود دارد و گرمخانه می تواند مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را رفع و ساماندهی کرده و افراد بی پناه و سرگردان را اسکان دهد.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی منطقه 9 و وجود بافت فرسوده این بخش از پایتخت خاطرنشان کرد: ساکنین این منطقه همیشه در صحنه های انقلاب بوده و در راه مملکت و انقلاب ایثار و فداکاری زیادی داشته اند و این موضوع نیز توجه ویژه به معضلات شهروندان را می طلبد.

حکیمی پور رفع مشکلات منطقه 9 را در گرو اجرای طرح های فرامنطقه ای حریم پادگان جی و نوسازی بافت فروسده و در هم تنیده آن دانست و افزود: با توجه به امکانات فرهنگی ، ورزشی و خدماتی منطقه ، علی رغم کارهای خوبی که صورت گرفته ، بازهم جای کار دارد و کار جهادی ویژه ای را در راستای بازسازی بافتهای فرسوده می طلبد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به نقطه پایانی مدنظر با گذر از پادگان جی و افزایش وسعت منطقه 9 می تواند تا حدی به وضعیت درآمدی آن کمک کرده و باعث رونق اقتصادی شده تا در آینده ای نزدیک شاهد یکی از مناطق خوب و پویای تهران باشیم.

احمد حکیمی پور با حضور در نشست هم اندیشی معاونین ، دبیران شورایاری و مدیران نهادهای خدمت رسان منطقه 9 نیز هدف از تشکیل جلسه را حل مشکلات و معضلات براساس همفکری و هماهنگی تمامی ارگانها دانست و گفت: منطقه 9 یکی از ترکیب های قوی مدیریتی در سطح مناطق را دارد و بطور قطع با توجه به هماهنگی و همدلی موجود ، آثار و برکات این مدیریت در عمران و آبادانی و رفع معضلا ت مردم تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به شکل گیری شورایاران و فلسفه تشکیل آن گفت: تشکیل شورایاران بر این اساس بوده که شورای اسلامی شهر با تعداد محدود خود بتواند بهتر عمل کند و به نوعی شورایاران ادامه شورای شهر در مناطق هستند و با تفویض اختیار به فعالیت می پردازند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: وجود شورایاران ، انجمن شورایاری و تحقق ماموریت های آنها در راستای حل مشکلات شهروندان خیلی مهم بوده و انصافا نمی توان همه مسایل را از سوی شورای شهر پیگیری کرد و بخشی از وظایف براساس قانون به عهده شورایاران گذاشته شده است.

سید علیرضا حسینی شهردار منطقه 9 نیز در این نشست با اشاره به پروژه های بزرگ و جامع منطقه گفت: ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و اتصال خیابان استاد معین از جنوب به 30 متری جی و از شمال به شهید اکبری از تمامی ابعاد تاثیرگذار خواهد بود و تحول بزرگی را در این بخش از پایتخت ایجاد می کند.

وی با اشاره به محدوده 20 کیلومتری منطقه 9 و وجود فرودگاه مهرآباد در بخش وسیعی از این محدوده اظهار داشت: 31 درصد از سطوح مسکونی در محدوده بافت فرسوده قرار دارد و زیرساخت های نامناسبی هم دارا بوده و با توجه به 1300 واحد در حال ساخت منطقه ، امیدواریم که نوسازی بافتهای فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.

شهردار منطقه 9 یکی از مشکلات بزرگ در محدوده را زیرساخت های شهری از جمله موضوع آب و فاضلاب برشمرد و خاطرنشان کرد : این موضوع باعث شده تا در بحث نگهداشت شهر ، مشکلاتی به وجود آید و انتظار داریم که با کمک و همکاری شهروندان در حوزه های مختلف شهری مشکلات در این زمینه به حداقل برسد.

گفتنی است این نشست با نقطه نظرات معاونین و مدیران نهادهای خدمات رسان ادامه یافت و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص هر کدام از موضوعات نیز به جمع بندی پرداخت و راهکارهایی را در دستور کار قرار داد.

کد خبر 2334788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha