کره شمالی:

اقدامات پیونگ یانگ دفاع از تمامیت ارضی در قبال تهدید اتمی آمریکا است

اقدامات پیونگ یانگ دفاع از تمامیت ارضی در قبال تهدید اتمی آمریکا است

وزارت امور خارجه کره‌ شمالی تمام اقدامات نظامی ارتش را با هدف حفاظت از تمامیت و یکپارچگی ارضی و امنیت خود در قبال تهدید اتمی آمریکا برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت امور خارجه کره‌ شمالی ضمن انتقاد از بیانیه اخیر شورای امنیت علیه پیونگ‌ یانگ تمام اقدامات نظامی توسط ارتش از جمله شلیک راکت را با هدف حفاظت از تمامیت و یکپارچگی ارضی و امنیت خود در قبال تهدید اتمی آمریکا خواند و درباره اقدامات بیشتر در صورت کوتاهی شورای امنیت سازمان ملل در اجرای وظایفش هشدار داد.

پیونگ یانگ با اشاره به دو رزمایش آمریکا و کره جنوبی با وجود اقدامات صلح‌ آمیز کره شمالی خواستار محکومیت این رزمایش از سوی شورای امنیت شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که بان‌ کی مون در بیانیه‌ ای که از سوی یکی از سخنگوهای این سازمان منتشر شد، ضمن محکوم کردن پرتاب‌ های اخیر موشکی توسط کره شمالی از پیونگ یانگ خواست تا اعتماد کشورهای همسایه را جلب کرده و روابط سازنده ای را با آنها برقرار کند.

دبیر کل سازمان ملل چنین اقداماتی را ناقض قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل در ممنوع کردن این کشور برای انجام آزمایش‌ های موشکی و استفاده از فناوری موشک بالستیک خواند. این اظهارات در پی آزمایش چند موشک در دوشنبه گذشته به سمت آبهای شرقی منطقه و پرتاب چندین موشک‌ کوتاه برد از سوی این کشور مطرح شد

کد خبر 2334817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha