۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۷

بهشتی:

نظریه پایه توسعه اردبیل صنایع دانش بنیان است

نظریه پایه توسعه اردبیل صنایع دانش بنیان است

اردبیل – خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل نظریه پایه توسعه اردبیل را صنایع دانش بنیان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر بهشتی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه اردبیل گفت: نظریه پایه ، توسعه ملی و جهت گیری های آمایش سرزمین با توجه به ویژگی های استان است.

وی افزود: بر اساس مطالعات کارشناسی بعد از بررسی طرح اولیه در نهایت صنایع با اولویت صنایع دانش بنیان و تبدیلی، کشاورزی صنعتی، تجارت و گردشگری به عنوان اولویت های توسعه استان مورد نظر قرار گرفته اشت.

به گفته بهشتی برنامه ها و اهداف استان برای دست یابی به توسعه در حوزه های ذکر شده در 24 بند به تائید مدیران استانی رسیده و در نهایت با ارائه پروژه های مورد توجه استان در راستای محرومیت زدایی مورد نظر دولت در برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون برنامه ریزی استاندار با بیان اینکه این نظریه بر اساس مطالعه برنامه های استان از جمله فاز اول طرح آمایش مصوب شده است، اضافه کرد: ارائه برنامه بر اساس اولویت و نیازهای ضروری استان برای دست یابی به توسعه است.

بهشتی بیان داشت: برقراری رابطه منطقی بین انسان، فضا و فعالیت در طرح آمایش مورد توجه است و از همین رو صرفا در برنامه های عملیاتی خلاصه نشده و به عنوان نقشه راه قلمداد می شود.

وی افزود: با وجود اینکه در سال های اخیر به طرح آمایش و ضرورت آن توجه شده اما اجرای برنامه های آن در بستر قانونی محقق نشده است.

معاون برنامه ریزی استاندار  معتقد است که با تبدیل این برنامه ها به قانون تا شهریور ماه سال آینده می توان بسیاری از نیازهای استان را محقق ساخت.

کد خبر 2334835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha