۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۵۴

منفرد مطرح کرد:

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 25 هزار هکتار اراضی استان بوشهر

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 25 هزار هکتار اراضی استان بوشهر

دشتستان - خبرگزاری مهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر سیستم آبیاری تحت فشار در 25 هزار هکتار اراضی استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر منفرد عصر یکشنبه در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان دشتستان اظهار داشت: دشتستان به عنوان قطب بسیار مهم کشاورزی در استان بوشهر مطرح است و بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی از نخیلات به عنوان یکی از اساسی ترین محصولات کشاورزی شهرستان دشتستان نام برد و افزود: بخش عمده‌ای از کشاورزان این شهرستان در بخش نخیلات مشغول به فعالیت هستند که لازم است شرایط برای فعالیت این کشاورزان فراهم شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر به موضوع کمبود اب کشاورزی در استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کشاورزان باید بهترین استفاده را از منابع آبی داشته باشند تا برای تامین اب مورد نیاز همه کشاورزان مشکلی نداشته باشیم.

توسعه کشت گلخانه‌ای در سطح 77 هکتار در استان بوشهر

وی بر لزوم استفاده از سیستم‌های نوین ابیاری تاکید کرد و افزود: آبیاری به روش غرق‌آبی راندمان پائینی دارد و سیستم‌های نوین ابیاری هم در افزایش کیفیت و هم در افزایش کمیت محصولات کشاورزی نقشی اساسی خواهد داشت.

منفرد ادامه داد: در سطح 25 هزار هکتار در استان بوشهر سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار اجرا خواهد شد و حمایت‌های لازم در این زمینه از کشاورزان صورت می‌گیرد تا شاهد افزایش محصولات و استفاده مناسب‌تر از اب باشیم.

وی همچنین توسعه کشت گلخانه‌ای در سطح 77 هکتار در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در استان بوشهر بیش از 150 واحد گلخانه‌ای مجهز و استاندارد راه‌اندازی شده است.

کد خبر 2334930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha