۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵

دهمرده عنوان کرد:

زمان بررسی و تصویب طرح‌های اشتغالزایی بسیار طولانی است

زمان بررسی و تصویب طرح‌های اشتغالزایی بسیار طولانی است

زاهدان-خبرگزاری مهر: معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان داشت: پذیرش و بررسی پرونده‌های متقاضی استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی بیش از 4 ماه زمان می برد که این پروسه بسیار طولانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دهمرده شامگاه یکشنبه در جلسه واکاوی مشکلات پیش روی مجریان طرح‌ها و سرمایه گذاران در استانداری سیستان و بلوچستان بیان داشت: از زمان اعطای درخواست تا زمان رسیدگی و بررسی پرونده های متقاضی استفاده از تسهیلات در داخل استان و همچنین تهران نیاز به زمانی بیش از 3 الی 4 ماه است که باید در راستای کاهش این زمان تجدید نطر شود.

دهمرده در خصوص مشکلات پیش روی مجریان طرح ها و سرمایه گذاران در استان بیان داشت: در بخش کشاورزی بحث آورده با توجه به ضعف سرمایه گذاران در استان به میزان  15 الی 20 درصد رقم بالایی را تشکیل می دهد که نیاز به بازنگری دارد.

وی همچنین در خصوص وثیقه های اخذ شده توسط بانک ها و ضعف سرمایه گذاران استان در این زمینه نیز گفت: وثیقه ها در بخش کشاورزی در استان از جمله تجهیزات و سازه ها ارزش مورد لازم برای بانک ها را ندارد و لذا بسیاری از کشاورزان در ارایه وثیقه برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: به دلیل دور بودن از مرکز مصرف و همچنین مرکز خرید نهاده ها قیمت تمام شده برای تولید کننده در استان بالا است و لذا موجب می شود تا هزینه تمام شده در تمامی بخش ها به ویژه کشاورزی بالا باشد و لذا کاهش سود تسهیلات برای این بخش ضروری به نظر می رسد.

دهمرده بیان داشت: اگر چه بر اساس قانون بانک ها موظف هستند 25 درصد تسهیلات را در بخش کشاورزی پرداخت کنند اما این اتفاق در سنوات گذشته رخ نداده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دستورعمل های صندوق توسعه نسبت به گذشته تغییر یافته است و خوشبختانه نرخ سود تسهیلات برای این استان 4 درصد و سهم آورده 5 درصد کاهش یافته و بازپرداخت اقساط دو سال افزایش پیدا کرده است که جای بسی امیدواری است اما متاسفانه طرح های کوچک و زیر 100 میلیون تومان امسال نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: با بیان اینکه امسال 40 میلیارد تومان طرح به تهران معرفی شده است و طرح های بسیار دیگری با توجیه اقتصادی مناسب برای معرفی در دستور کار قرار دارد ادامه داد: برخی از بانک ها در بحث کارشناسی طرح های کشاورزی دارای ضعف هستند که باید در تقویت نیروهای کارشناس خود اهتمام بورزند.

  

کد خبر 2335053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha