۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

در اقدامی مبتکرانه/

کودکان سیستانی سوره‌های قرآن را به روش پازل حفظ کردند

کودکان سیستانی سوره‌های قرآن را به روش پازل حفظ کردند

زاهدان-خبرگزاری مهر: کودکان و نوجوانان شهرستان زهک در سیستان با شیوه آموزشی پازل نسبت به حفظ سوره‌های قرآنی اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از کودکان و نوجوانان سیستانی در کارگاه‌های آموزشی قرآنی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در کانون پرورش فکری کودکان شهرستان زهک به مرحله اجرا درآمد با استفاده از روش پازل نسبت به حفظ سوره‌های قرآنی اقدام کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان زهک در حاشیه برپایی این کارگاه قرآنی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در این روش جدید آموزشی پس از انتخاب یک سوره آیات به تفکیک بروی کارت هایی نوشته و ازاعضا درخواست می شود تا با توجه به زمان مشخص این کارت ها رابه ترتیب آیه ها کنارهم بچینند و سوره را کامل کنند.

فهیمه مهر دل اظهار داشت: کودکان شرکت کننده در این کارگاه ضمن آشنایی و چینش آیه‌ها باسوره‌های قرآنی آشنا و نسبت به حفظ آن اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه نحوه قرائت صحیح سوره‌های قرآنی در خلال این شیوه به کودکان آموزش داده می‌شود افزود: این شیوه‌ اجرایی علاوه بر ایجاد انگیزه در بین کودکان موجب استقبال بسیاری از خانواده ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای این شیوه آموزشی اعضای این کانون با سوره های قرآنی در قالب برنامه‌های متنوع از جمله نقاشی، قصه گویی، نشریه دیواری، حل جدول و مسابقه فرا می‌گیرند.

وی بیان داشت: دراین کارگاه های اموزشی که از ابتدای ماه مبارک رمضان به تفکیک جنسیت و گروه‌های سنی مختلف در این مرکز به مرحله اجرا درآمده است روزانه بیش از 20 کودک و نوجوانان در برنامه های متنوع این کانون شرکت دارند.

کد خبر 2335874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha