۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵

ملا زاده:

بودجه های دولتی براي افزايش طرح هاي سالم سازي دريا کافي نيست

بودجه های دولتی براي افزايش طرح هاي سالم سازي دريا کافي نيست

رشت – خبرگزاری مهر: رئيس ستاد ساماندهي طرح هاي دريا در وزارت کشور گفت: براي افزايش طرح هاي سالم سازي دريا، بودجه هاي دولتي کافي نيست و بايد از بخش خصوصي براي اين مهم نيز بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علي ملازاده ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید طرح های سواحل و مناطق گردشگري گيلان از اختصاص اعتبار 260 ميليارد ريال براي ساماندهي طرح هاي سالم سازي دريا در سواحل استان هاي شمالي خبر داد.

وی اظهارداشت: اختصاص اعتبار براي هر استان منوط به هزينه کردن بهينه و اصولي براي طرح هاي سالم سازي دريا است.

رئيس ستاد ساماندهي طرح هاي دريا در وزارت کشوربا تاکيد بر ضرورت پرداخت به موقع حق الزحمه ناجيان غريق گفت: در اين طرح ها برخي از دستگاه ها شبانه روزي فعاليت مي کنند که بايد در اين اعتبارات به طور ويژه ديده شوند.

وی با اشاره به ارزيابي ساماندهي سواحل کشور در سال گذشته اظهار داشت: در اين ارزيابي ها با استفاده از نظرات کارشناسي، ديدگاه هاي دستگاه هاي اجرايي استان ها و افراد بومي، دغدغه هايي مشخص شد که طي يک ماه تلاش بي وقفه، آئين نامه اي جامع تدوين گردید.

ملازاده يکي از مهمترين اهداف ستاد ساماندهي طرح هاي دريا در وزارت کشور را کاهش تلفات انساني عنوان کرد و با اشاره به کاهش چشمگير تعداد غرق شدگان در سواحل شمالي نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: سال گذشته به اين مهم توجه کافي نشد و تلفات انساني غير طبيعي بوده است.

وی در ادامه استان گيلان را در بحث ساماندهي سواحل داراي مديريت يکپارچه و هماهنگي دانست و افزود: بخش هاي مختلف از جمله استانداري، نيروي انتظامي، هلال احمر و سپاه حضوري فعال در بحث ساماندهي سواحل استان دارند.

رئيس ستاد ساماندهي طرح هاي دريا در وزارت کشور درباره موضوع امر به معروف و نهي از منکر گفت: امسال کميته اي تحت عنوان امر به معروف و نهي از منکر با همکاري ائمه جمعه و سپاه در هر شهرستان تشکيل شده که با اقدامات ايجابي، مکمل کارها و برنامه هاي فرهنگي باشند.

وی همچنین خدمات رساني مناسب و رعايت بهداشت در طرح هاي سالم سازي، بحث هاي عمراني و افزايش اين طرح ها را از ديگر اولويت هاي ستاد ساماندهي سواحل ذکر کرد.

ملازاده کاهش تلفات انساني را در گرو افزايش طرح هاي سالم سازي خواند و گفت: براي افزايش طرح هاي سالم سازي دريا، بودجه هاي دولتي کافي نيست و بايد از بخش خصوصي براي اين مهم نيز بهره گرفت.

وي افزود: بخشي از طرح هاي سالم سازي دريا را دولت با ايجاد زير ساخت هاي مناسب باید فراهم کند و بخش ديگر مربوط به افزايش طرح ها و خدمات، نيازمند ورود بخش خصوصي است.

رئيس ستاد ساماندهي طرح هاي دريا در وزارت کشور با بيان اينکه متولي ساماندهي سواحل در استان استاندار و در شهرستان ها فرمانداران هستند، اظهارداشت: در شهرستان ها بايد کميته هاي تخصصي تشکيل شود و مسئولان شهرستان ها با توجه به مسئوليتشان امور را مديريت کنند.

وی در ادامه نقش منجيان غريق، نيروي انتظامي و هلال احمر را در کاهش تلفات انساني موثر خواند و یادآورشد: گشت هاي چرخشي و نظارتي باید براي جلوگيري از غرق شدن انسان ها در سواحل استان فعال باشند.

کد خبر 2336011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha