۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۴

اعرابی خبر داد:

تشکیل 48 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور

تشکیل 48 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور

اراک- خبرگزاری مهر: مدیر امور جامع و نمایندگان شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور از تشکیل 48 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این صندوقها در سطح ملی، استانی، شهرستانی و زنان با سرمایه 3 هزار و 120 میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش اعرابی ظهر سه شنبه در نشست مجمع عمومی سهامداران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی سرمایه گذاری در بخش تولید را از جمله وظایف این شرکت دانست و گفت: این سرمایه گذاری با مشارکت دولت و بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی گفت: 51 درصد از این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و 49 درصد آن توسط دولت تامین می شود که مدیریت آن بر عهده بخش خصوصی است.

اعرابی توسعه صندوق حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان ها و صندوق های محصولی را از جمله برنامه های در دست اجرا برای حمایت از بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان تنها نهاد مالی-اعتباری غیر دولتی با مشارکت تولید کنندگان و بهره برداران تشکیل شده که تامین مالی و ارتقای نرخ رشد سرمایه گذاری بخش کشاورزی و رفع بسیاری از مشکلات مالی و نقدینگی و تامین نهاده های مورد نیاز از طریق این صندوق بر طرف می شود.

افزایش سرمایه صندوق استان مرکزی تا سقف 300 میلیارد ریال

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در این نشست گفت: افزایش سرمایه صندوق تا سقف 300 میلیارد ریال، جذب عاملیت اعتبارات دولتی از جمله ابیاری تحت فشار اراضی کشاورزی و اصلاح قنات ها و دریافت وام از بانک ها از جمله بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون و تجارت از جمله مصوبات این نشست است.

محمدرضا خالقی گفت: هم اینک سرمایه این صندوق در استان 157 میلیارد ریال است که در صورت تحقق سهم دولت تا 300 میلیارد ریال قابل افزایش است.

وی رونق اقتصادی بخش کشاورزی، حمایت از کشاورزان با اعطای تسهیلات کم بهره بلند مدت و استفاده از ظرفیتهای بخش کشاورزی در توسعه همه جانبه را از جمله اهداف صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیان کرد.

خالقی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه گذشته 201 میلیارد ریال تسهیلات به سهامداران صندوق در استان مرکزی پرداخت شده که از محل منابع داخلی و بانک کشاورزی تامین شده است.

وی اظهارداشت: استان مرکزی در حوزه توسعه کشاورزی ظرفیتهای نهفته ای دارد که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به دنبال شناسایی و بهره وری از آنها است.

در نشست مجمع عمومی سهامداران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی که با حضور تولید کنندگان و نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی و نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد برنامه ها و بودجه صندوق برای سال مالی 93-94 بررسی شد.
 

کد خبر 2336164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha