۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۶

حجت الاسلام هاشمی خبر داد:

تشکیل 12 ستاد شهرستانی راهپیمایی روز قدس در استان مرکزی/ اعلام مسیرهای راهپیمایی در اراک

تشکیل 12 ستاد شهرستانی راهپیمایی روز قدس در استان مرکزی/ اعلام مسیرهای راهپیمایی در اراک

اراک-خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تشکیل 12 ستاد شهرستانی برگزاری راهپیمایی روز قدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس هاشمی ظهر سه شنبه در نشست خبری بزرگداشت روز جهانی قدس، افزود:  12 ستاد در سطح شهرستان های تابعه استان برای برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین در 120 نقطه شهری و ورستایی استان برگزار می شود، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای دفاع از مظلومیت ملت فلسطین روز قدس نامگذاری کرد.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه استان مرکزی ادامه داد: امام خمینی(ره) با شناخت نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان امت بزرگ اسلامی و تبیین مواضع صحیح و تعریف و ترسیم ماهیت حقیقی و اهداف پلید نظام صهیونیسم بین‌الملل برای جهانیان، روز جهانی قدس را به عنوان نوک پیکان توجه جهان اسلام و مسلمانان جهان به تحولات فلسطین و نقطه عطف در مبارزه و مقابله با صهیونیسم بین‌الملل دانست.

هاشمی با بیان اینکه تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری روز قدس، مصيبت اشغال فلسطين را در رأس مسایل جهان اسلام معرفی كرد، اظهار کرد: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای امام راحل(قدس) بود و حضور در راهپیمایی روز قدس از دیدگاه ایشان به دلیل ارتباط با سرنوشت مسلمانان یک وظیفه دینی است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال های گذشته همواره آزادی مسجد الاقصی به عنوان اولین مساله جهان اسلام و ملل آزاده دنیا و راهبردی استراتژیک برای مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی شناخته شده است، تصریح کرد: همه مسلمانان و مستضعفان جهان برای دستگیری از ملت مظلوم فلسطین به پا خواسته و صدای خورد شدن استخوان های اسرائيل و از پای درآمدن آن را شنیده و مشاهده کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این روز در جهان اسلامی تأثیر بسزایی داشته و ما هر ساله روز جهانی قدس شاهد وحدت رویه و انسجام هرچه بیشتر در کشورهای اسلامی و حتی در بعضی کشورهای غیر اسلامی هستیم، اضافه کرد: مسلمانان با تجمع و شرکت در راهپیمایی ها از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و این روز را با این حضور زنده نگه می دارند.

حضور پرشور مردم نشانه انزجار از حملات وحشیانه در غزه

هاشمی با اشاره به جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیسم در نوار غزه، تصریح کرد: امسال در راهپیمایی روز قدس، مسلمانان جهان با وحدت و همدلی و حضوری پرشورتر از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بی شک مردم قدرشناس و آگاه ایران اسلامی در سراسر کشور به ویژه نقاط شهری و روستایی استان مرکزی حضوری پرشور در روز قدس خواهند داشت، گفت: حضور پرشور در راهپيمايی روز قدس به عنوان یادگار و میراث ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید پیمان با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، پاسخ دندان شكنی به جنایت های وحشیانه رژیم جعلی اسرائیل است.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه استان مرکزی گشایش 15 نمایشگاه عکس و کاریکاتور، برپایی 20 ایستگاه نقاشی در مسیر راهپیمایی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، چاپ و توزیع اقلام فرهنگی و برگزاری 30 مسابقه فرهنگی ورزشی با نام و یاد انتفاضه قدس را از جمله برنامه های جانبی این روز عنوان کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی در شهر اراک، راس ساعت 11 صبح روز جمعه از مسیر میدان شهداء، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری، میدان سرداران به سمت مصلی بیت‌المقدس برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور پرشور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهر همراه با سخنرانی «حسین مظفر» معاون نظارت مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.

کد خبر 2336205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha