اخبار غزه/

اصرار نتانیاهو بر ادامه حملات/حمایت جان کری از طرح آتش بس مصر

اصرار نتانیاهو بر ادامه حملات/حمایت جان کری از طرح آتش بس مصر

سفر احتمالی هیئتی از رژیم صهیونیستی به مصر برای بررسی طرح آتش بس، نشست خبری نتانیاهو و بان کی مون و حمایت جان کری از طرح آتش بس مصر پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی از مهمترین اخبار غزه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، رسانه های رژیم صهیونیستی از سفر احتمالی هیئتی از این رژیم برای انجام گفتگو درباره آتش بس به مصر خبر دادند.

کانال ده رژیم صهیونیستی بدون اینکه اشاره به موعد حرکت این هیئت از سرزمین های اشغالی به مصر کند اعضای این هیئت را رئیس شاباک و افسران این رژیم دانست.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو در نشست خبری مشترک با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل بر ادامه حملات به غزه تاکید کرد و آن را حق دفاع از اسرائیلی ها دانست. وی با نادیده گرفتن وحشی گری ها رژیم صهیونیستی حماس را مسئول دانست و خواستار مجازات حماس به دلیل قبول نکردن آتش بس کرد.

وی مدعی شد: حماس به طور عمدی از مدارس، بیمارستانها، مساجد و منازل حملات موشکی می کند تا تعداد تلفات غیرنظامیان افزایش یابد.

از سوی دیگر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در همسویی با رژیم صهیونیستی حملات موشکی به اسرائیل را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف آن شد و در مقابل از رژیم صهیونیستی خواست که خویشتندار باشند

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در نشست خبری با سامح شکری همتای مصری خود از مذاکرات سازنده ای که با مسئولان برجسته مصری برای پایان جنگ در غزه داشته و ادامه این رایزنی ها در روزهای آینده خبر داد.

وی طرح مصر را اساس هر طرح آتش بس میان حماس و اسرائیل دانست. جان کری در عین حال که از حق دفاع رژیم صهیونیستی سخن گفت درباره وجود زخمی شدن غیرنظامیان فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

کد خبر 2336505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha