۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۵

غضنفری:

ستاد استانی مقابله با پدیده زوال بلوط در لرستان تشکیل شد

ستاد استانی مقابله با پدیده زوال بلوط در لرستان تشکیل شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از تشکیل ستاد استانی مقابله با پدیده زوال بلوط در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد احیای جنگلهای بلوط لرستان با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای تشکیل کمیته و ستاد مقابله به پدیده زوال در جنگلهای بلوط لرستان اظهار داشت: این کارگروه در سطح استانی و با ریاست استاندار لرستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به عضویت سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی، نماینده دانشگاهها و نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان در این کمیته افزود: در ذیل این کمیته کارگروههای تخصصی نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان کارگروههای حفاظت، احیا، اقتصاد و معیشت و ... را از جمله کارگروه های تخصصی زیر مجموعه این کارگروه برشمرد و بیان داشت: موارد مد نظر کمیته های تخصصی در قالب طرح های مختلف با رویکرد کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به ستاد اصلی آمده و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ می شود.

غضنفری با بیان اینکه در ستاد مقابله با پدیده زوال جنگلهای بلوط لرستان نیازمندی های مختلف از جمله نیازهای اعتباری مورد طرح و تصویب قرار می گیرد افزود: به عنوان مثال اگر می خواهیم جلوی تعرض به مراتع و جنگلهای استان را بگیریم باید راهکارهای لازم برای رفع مشکل معیشتی مردم محلی نیز در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید پیشنهادات ارائه شده در این زمینه تخصصی و فنی باشد تصریح کرد: ستاد مقابله با پدیده زوال بلوط در استان از واحدهای علمی، پژوهشی و اجرایی تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه در یک بازه زمانی سه ماهه دستگاههای عضو باید پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند، یادآور شد: پیشنهادات اجرایی و معقول متناسب با وضعیت استان پس از بررسی در کمیته های تخصصی به جلسه کارگروه اصلی خواهند آمد.

کد خبر 2337664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha