۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۹

حجت الاسلام معادی خبر داد:

استقرار 30 گروه رسمی برای استهلال ماه در خراسان

استقرار 30 گروه رسمی برای استهلال ماه در خراسان

مشهد – خبرگزاری مهر: رئیس ستاد استهلال استان‌های خراسان با بیان اینکه به طور قطعی دوشنبه عید فطر نیست، افزود: در حال حاضر بیش از 30 گروه استهلال ماه در خراسان بزرگ مستقر شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی بعدازظهر پنچشنبه در نشستی خبری در زمینه استهلال ماه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 گروه استهلال ماه در خراسان بزرگ مستقر شده اند و در این راستا می توان اعلام کرد که قطعا دوشنبه عید فطر نیست.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد یکشنبه هلال ماه رویت نمی‌شود و سه‌شنبه عید فطر است، افزود: باتوجه به اینکه هلال ماه در یکشنبه 29 ماه مبارک رمضان قبل از آفتاب غروب می‌کند نمی توان دوشنبه را روز عید فطر اعلام کرد.

رئیس ستاد استهلال استان‌های خراسان تاکید کرد: 170 نفر در قالب بیش از 30 گروه رسمی برای استهلال ماه و حدود 150 نفر از کارشناسان ماهر این حوزه در سراسر استان مستقر شده اند و سال جاری برای اولین بار چهار تیم از برادران اهل سنت از مناطق اسدیه، خواف، تربت جام و راز و جرگلان در رویت ماه همکاری کرده اند.

به گفته وی هلال ماه  در روز یکشنبه قبل از خورشید غروب می‌کند و ماه در آسمان قابل رویت نیست اما در روز دوشنبه غروب خورشید به افق مشهد ساعت 19:41 دقیقه و غروب هلال ماه در ساعت 20:15 دقیقه اتفاق می‌افتد به همین دلیل امکان رویت هلال ماه شوال در روز یکشنبه پنجم مردادماه وجود ندارد روز سه شنبه عید فطر است.

حجت الاسلام معادی در خصوص فطریه و کفاره بیان کرد: میزان کفاره عادی هر فرد یک هزار تومان و میزان فطریه هر فرد بر مبنای گندم و برنج، معادل 4 هزار تومان و 15 هزار تومان است.

 

 

کد خبر 2337677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha