۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹

خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های بوشهر/

مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند/ وعده ساخت مصلی جم هیچ‌گاه عملی نشد

مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند/ وعده ساخت مصلی جم هیچ‌گاه عملی نشد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند، وعده ساخت مصلی جم هیچ‌گاه عملی نشد و نقش نماز جمعه در فرايند توليد قدرت نرم از عناوین مهمترین خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌های استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح امام جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج ضمن رعایت تقوای خدا در همه شئونات زندگی اظهار داشت:ماه رمضان بهار تقوا،ماه مبارزه با هواهای نفسانی ومبارزه با شیطان های دورنی و برونی است  وباید از این فرصت باقیمانده به بهترین شکل استفاده کنیم .

وی با تقدیر از حضور باشکوه مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس افزود:به حمد الله مردم دشتی در همه صحنه ها به خوبی حضور پیدا کرده‌اند و امسال حضور آنها نسبت به سال گذشته پر رنگ تر وباشکوه تر بوده است که از همه دست اندرکاران  برگزاری مراسم تقدیر می شود.

مصلح به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اضافه کرد:در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 800 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود و مومنین از این فرصت بهره مند می شوند و حضور شما در این سنت حسنه یکی از عبادات بزرگ را رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: حضور شما در نماز جمعه باعث می شود که اتحاد و انسجاد خود را به رخ جهانیان بکشید.

امام جمعه خورموج با اشاره به روز کارآفرینی از همه جوانان خواست با حضور در مراکز فنی وحرفه ای و فراگرفتن تخصص لازم نرخ بیکاری در شهرستان را کاهش دهید.

حجت الاسلام مصلح خاطر با تقدیر از مسئولین شهرستان در خصوص تامین آب مردم خاطرنشان کرد:با توجه به بحران آب در کشور وبه تبع آن در استان بوشهر وشهرستان دشتی می‌طلبد مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا مشکل آب روستاها نیز حل شود.

وعده ساخت مصلی جم هیچ‌گاه عملی نشد

امام جمعه جم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جم اظهار داشت: از سال 1384 که نماز جمعه در شهرستان جم برگزار می‌شود مردم شهرستان استقابل بسیاری خوبی داشته اند ولی متاسفانه با کمبود جا برای نمازگزاران در این مکان مواجه هستیم

حجت‌الاسلام محمد گنجی تصریح کرد: از ابتدا قول احداث مصلای نماز جمعه داده شد اما هیچ گاه اجرایی نشد و مردم شهرستان جم علاقمند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری و نماز جمعه هستند و اینها را از نعمت‌های خدادادی می‌شمارند و این مردم که میزبان صنایع بزرگ نفت و گاز هسند، نیازمند مصلایی در شان خود هستند

وی تصریح کرد: رمضان امسال، بر امت مسلمان سخت گذشت و شاهد بمبارن باریکه غزه، نسل‌کشی فلسطینیان، شهادت  بیش از 800 نفر، مجروح شدن بیش از پنج‌هزار نفر، تخریب بیمارستان‌ها و مدارس گوشه‌ای از جنایات رژیم جعلی  و شوم صهیونیستی بود

گنجی از سکوت مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: مردم شهرستان جم همچون ملت ایران برای اجرای فرمان رهبری و امام، حمایت از قدس شریف و قبله اول مسلمانان، انتفاضه فلسطین و انزجار از صهیونیست  حضور پرصلایت در روز قدس دارند.

نقش نماز جمعه در فرايند توليد قدرت نرم آشكار است

امام جمعه کاکی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با آرزوی قبولی طاعات وعبادات به روز قدس اشاره و اظهار داشت :امروز مهم ترين مساله دنياي اسلام فلسطين است وفتواي ولي امر مسلمين جهان حضرت امام خميني حمايت كامل از مردم فلسطين را برهمه مسلمين واجب كفايي مي‌داند.

حجت الاسلام محمد محمدی افزود: امروز جنايات  نامشروع صهيونيست در غزه، صبرا، شتيلا، كفر قاسم، قانا و حمله وحشيانه به الشجاعيه غير قابل توصيف وجنايات تاريخي بر عليه بشريت است ومتاسفانه حاميان حقوق بشر، آمريكا و انگليس حامي نسل كشي هستند.

محمدی به سالروز عمليات مرصاد اشاره وتصریح کرد: این عملیات با رمز يا صاحب الزمان عج زخ داد در پاسخ عمليات فروغ جاويدان منافقين صورت گرفت وموفقيت آميرز بود که ياد و خاطره شهداي آن عمليات وهمه شهداي گرانقدر را گرامي مي داريم.

امام جمعه کاکی سالروز اقامه نماز جمعه را گرامي داشت وگفت: نقش نماز جمعه در فرايند توليد قدرت نرم آشكار است و امروز نهاد مقدس نماز جمعه كانون ژر قدرت وتاثير گذار در داخل ،منطقه وبين الملل است.

تنها با یک آتش‌بس موقت مشکلات مردم غزه حل نمی‌شود

امام جمعه برازجان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تقدیر از حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمائی روز جهانی قدس اظهار داشت: مردم در شهرستان دشتستان همپای مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی و مسلمانان و آزادیخواهان سراسر جهان حضوری گسترده و پرشور در راهپیمائی روز قدس داشتند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تابع هیچ قانونی در سطح بین‌المللی نیست، ادامه داد: این رژیم منفور و غاصب، یک رژیم غیرمشروع، تمامیت‌خواه، نژادپرست و آدم‌کش است.

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها باید اختلافات خود را بین ببرند و در برابر رژیم صهیونیستی باید متحد باشند خاطرنشان ساخت: تنها با یک آتش‌بس موقت مشکلات مردم غزه حل نمی‌شود و باید شاهد پایان محاصره غزه باشیم.

کد خبر 2338046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha