۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰

حسینی عنوان کرد:

توجه به روحانیت و زنان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم

توجه به روحانیت و زنان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: استان قم دارای بیش از 100 ویژگی منحصر به فرد در انقلاب و دفاع مقدس است و بخصوص نقش روحانیت و زنان در دو مقطع تاریخی کشور در موزه انقلاب و دفاع مقدس قم مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد حسینی طی سخنانی با اشاره به رسالت کلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: جمع آوری، حفظ و نشر آثار و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال مصادیق روحیه شهادت طلبی به نسل حاضر و نسل‌های آینده از مهمترین وظایف و شئون بنیاد است.

وی با بیان اینکه اساسنامه بنیاد در مرداد سال 71 به تایید مقام معظم رهبری رسید، افزود: بنیاد از آن زمان تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای را داشته و البته در فرایند زمانی با فراز و نشیب‌هایی نیز روبرو بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم در ادامه خاطرنشان ساخت: ماندگاری یک اثر فاخر با زبان علم و هنر و استفاده از ابزار رسانه میسر است و بخصوص دوران تاریخی و پرافتخاری همچون دفاع مقدس را نیز باید با دو عنصر علم و هنر و به کمک رسانه ماندگار نمود.

وی ورود بنیاد حفظ آثار در مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی و تدریس دروس مرتبط با دفاع مقدس را گام مهمی در ماندگاری دفاع مقدس با استفاده از ابزار علم خواند و افزود: تاسیس دو سازمان جدید سینمایی و ادبیات دفاع مقدس نیز گام دیگری است که در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر برداشته شده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در انتقال ارزش‌ها دو نکته اصلی را نباید فراموش کرد، گفت: اولا توجه به پدیدآورندگان حماسه دفاع مقدس و ثانیا نقش آفرینی همه اقشار، گروه‌ها، سلایق و احزاب که این حماسه بزرگ را بوجود آورده‌اند، لازم‌ست مدنظر قرار گیرد.

وی دوران دفاع مقدس را با توجه به حضور مستقیم یا غیر مستقیم آحاد مردم در آن، غیر قابل مصادره خواند و افزود: در آن دوران، همه گروه‌ها و اقشار ملت به فرمان حضرت امام(ره) در پشتیبانی و اداره جنگ و تحقق دفاع مردمی حضور یافتند و امروز نیز ضرورت دارد مردم عزیز در ماندگاری تاریخ و آثار دفاع مقدس و نشر ارزش‌های آن دوران نقش آفرینی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: بزرگترین تاریخ نگاری مردمی جنگ توسط ملت بزرگ ایران صورت می‌گیرد و این موضوع هر چند یک فرصت طلایی است اما آسیب‌ها و تهدیدات خودش را نیز دارد.

وی به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری و مطالبات معظم له در دیدار مسئولان بنیاد با ایشان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در آن دیدار ضمن آنکه دفاع مقدس را همچون گنجینه باارزشی دانستند که باید استخراج شده و هزاران هزار حادثه اتفاق افتاده در آن فهرست شود، بر جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس تاکید داشتند و لذا بایستی به مطالبات حضرت آقا در این مورد جامه عمل بپوشانیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ارزشی و هنری موزه انقلاب و دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: استان قم دارای بیش از 100 ویژگی منحصر به فرد در انقلاب و دفاع مقدس است و بخصوص نقش روحانیت و زنان در دو مقطع تاریخی کشور در موزه انقلاب و دفاع مقدس مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی علاوه بر بحث موزه آرایی، توجه به محتوای موزه را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: این موضوع مهم با توجه به تجربیات و خاطرات خیل عظیم پیشکسوتان دفاع مقدس که فیض حضورشان جامعه را فرا گرفته است، میسر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در پایان خاطرنشان ساخت: موزه محل تلاقی حماسه، هنر و علم است و استان قم با ظرفیت زائرپذیری فراوانی که دارد، خواهد توانست با ساخت و تکمیل موزه‌ای فاخر، بازتاب گسترده‌ای را از پیام و معنویت انقلاب و دفاع مقدس به آن سوی مرزها منتقل نماید.

 

کد خبر 2338615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha