۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۳۰

آیت الله محمودی:

برخی تلاش داشتند جایگاه نمازجمعه را تضعیف کنند

برخی تلاش داشتند جایگاه نمازجمعه را تضعیف کنند

ورامین - خبرگزاری مهر: یکی از با سابقه ترین ائمه جمعه کشور گفت: دشمنان تلاش می کنند تا با تولید برنامه های محتوایی و القای فرهنگ نادرست به جامعه، ملت ایران را از مسیر اسلام ناب محمدی جدا ساخته و اهداف خود را پیگیری کنند اما خطبه های نمازجمعه خنثی کننده تمامی این توطئه ها و نقشه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، از سال 1358 تاکنون ائمه جمعه زیادی در سنگر عبادی و سیاسی جمعه حاضر شده و مسائل مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را برای مردم بازگو کرده اند به همین خاطر همواره امامان جمعه جایگاه ویژه ای در میان مردم دارند.

در این میان برخی ائمه جمعه از ابتدای تشکیل نماز جمعه همچنان در این سنگر مهم با قدرت و صلابت در حال نقش آفرینی هستند که یکی از این شخصیت ها، آیت الله سید مرتضی محمودی است که از سال 1358 تاکنون به عنوان امام جمعه ورامین از طرف امام راحل برگزیده و هم اینک یکی از باسابقه ترین ائمه جمعه کشور محسوب می شود.

آیت الله سید مرتضی محمودی در سالروز اقامه اولین نماز جمعه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به سنگر نماز جمعه در 35 سال گذشته اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی اهمیت و جایگاه نماز جمعه را شناخته و برای ضربه زدن به این سنگر با عظمت، برنامه ریزی وسیعی کرده اند.

وی ادامه داد: نمازجمعه دارای یک جایگاه مذهبی و سیاسی است به همین خاطر بسیاری از مردم، کارشناسان و دلسوزان انقلاب اسلامی همواره نگاه می کنند که ائمه جمعه کشور چه مواضعی را اتخاذ می کنند تا بر اساس آن تصمیم درست و حقیقی را بگیرند.

محمودی اضافه کرد: نمازجمعه در دین مبین اسلام از جایگاه با عظمتی برخوردار است به طوری که نبی مکرم اسلام و ائمه هدی همواره پیروان خود را به شرکت در نماز جمعه دعوت کرده و آن را دارای اجری عظیم دانستند.

نماینده ولی فقیه در ورامین عنوان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی از همان پیروزی انقلاب نسبت به جایگاه و اهمیت پایگاه نمازجمعه آگاهی کامل داشتند به همین خاطر تنها چند ماه پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، دستور اقامه اولین نمازجمعه را به امامت آیت الله طالقانی در تهران صادر کردند، پس از تهران، هریک از شهرستانهای کشور اقدام به تشکیل نماز جمعه کردند و این سنگر طی 35 سال گذشته به دژی محکم در برابر زیاده خواهی و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی بدل شده است.

محمودی اضافه کرد: ورامین از جمله نخستین شهرهای کشور بود که نمازجمعه در آن اقامه شد و طی 35 سال گذشته، مردم این دیار همواره این سنگر عبادی و سیاسی را حفظ و به کانونی برای تجمعات دینی و سیاسی خود بدل کرده اند اما در این زمینه عده ای طی 35 سال گذشته و بویژه در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش داشتند که در جهت تضعیف نمازجمعه ورامین قدم بردارند که با بصیرت و آگاهی مردم همه این توطئه ها خنثی شد.

این مسئول با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در نمازجمعه اظهار داشت: برنامه ها و مراسم مختلف و متنوعی در طول سال در نمازجمعه ورامین برگزار می شود که از جمله می توان به برگزاری مسابقه افضل الایام و سید الایام، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، دعوت از سخنرانان مطرح کشوری و استانی، برپایی ایستگاه مشاوره دینی و اعتقادی، خانوادگی و تحصیلی، جمع آوری کمک های مردمی، برگزاری مراسم جشن و عزای ائمه اطهار(ع)، قرائت اسامی و وصیت نامه های شهدا از تریبون نماز جمعه، برپایی جلسه پرسش و پاسخ مسئولین با شهروندان، سرویس دهی به نمازگزاران جمعه، راه اندازی گروه امر به معروف و نهی از منکر زبانی اشاره کرد.

کد خبر 2339006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha