۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴

آقامیری:

انتقاد از جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری/ برپایی سیرک سبب اعتراض ساروی ها شده است

انتقاد از جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری/ برپایی سیرک سبب اعتراض ساروی ها شده است

ساری - خبرگزاری مهر: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری از جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری ساری انتقاد کرد و خواستار ساماندهی نیروها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری پیش از ظهر یکشنبه در جمع اعضای شورای شهر در مورد جذب نيروي انساني در شهرداري خاطر نشان كرد: در حالي كه شاهد بيشترين مراجعه بابت اشتغال به شورا هستيم جذب غير قانوني نيرو ها در شهرداري مشاهده مي شود كه متاسفانه اعضاي شورا در آن نقش دارند و مي خواهند در اين زمينه از يكديگر سبقت بگيرند.

وی اظهار داشت: اين كارها همانطور كه نسبت به شهرداران قبلي ايراد بوده در مورد اين شهردار هم ايراد است لذا همكاران حق مراجعه حضوري به شهرداري و يا ارسال دست نوشته به مديران سازمان هاي وابسته و حق تحميل بكار گيري نيرو را ندارند و در صورت عدم توقف اين روند از طريق مراجع ذي صلاح پيگيري مي شود كما اينكه سازمان بازرسي هم طي بخشنامه اي آن را ممنوع كرده است.

برپایی سیرک کار پارکینگ شهر را تعطیل کرده است

وي ادامه داد: برپايي سيرك در قسمت مركزي شهر و در پارك خيابان قارن باعث اعتراض اهالي شده است و از سوي ديگر كار پاركينگ مركزي شهر را تعطيل كرده است ضمن اين كه از نظر زيست محيطي آوردن حيوانات پيامد هاي زيانباري دارد  و مضاف بر همه اين ها فعاليت اين سيرك فاقد مجوز از سوي شوراي شهر و مورد اعتراض اكثريت اعضا مي باشد و بايد جمع آوري شود.

وي اضافه كرد :در مورد اين مكان قريب به 10 سال است كه با صاحب ملك در حال نزاع در محاكم هستيم و مالكين متعدد شاكي هستند و چنانچه براي سيرك مجوزي به نام شخصي صادر شده به منزله تضييع حق ديگران و داراي مشكلات حقوقي است ضمن اين كه فعلاً مجوز بهره برداري موقت از اين مكان به نام پاركينگ صادر شده است.

وي گفت:بر پايي سيرك بدون انعقاد قرارداد با شهرداري و عدم پرداخت حق و حقوق اين نهاد از مصاديق تضييع حقوق شهروندان است و بايد توجه داشت با وجود مركز فرهنگ و هنر شهرداري ساري  در مجاورت اين مكان برپايي سيرك در چند قدمي آن عملاً مانع فعاليت هاي اين مركز فرهنگي است و باید نسبت به جمع آوري و انتقال سيرك به محل ديگر اقدام شود.

مخالفت در ايجاد دكه جديد

نائب رئيس كميسيون فرهنگي شورا در مورد نصب دكه هاي مطبوعاتي نيز اظهار داشت: وفق ماده ۵۵ قانون شهرداري ها كليه دكه ها بايد جمع شود و اكنون اعضاي محترم شورا با معرفي قوم و خويش به كميته زيبا سازي شهرداري درخواست نصب دكه دارند، در حالي كه كميته انطباق با اين مصوبات شورا مخالف است بنابراين شهرداري حق ارسال اين قبيل درخواست هاي چالش برانگيز را به شورا ندارد.

وي در مورد طرح ساماندهي متكديان يادآور شد:  بنده درخواست تجديد نظر در تقاضاي شهرداري را دارم و معتقدم مصوبه مربوطه و مكاتباتي كه در اين مورد انجام شد بايد به شورا ارسال شود و همانطور كه متذكر شدم حبس و نگهداري افراد متكدي به ويژه بانوان بايد با حضور ضابط دادگستري صورت گيريد در غير اين صورت شورا و شهرداري دچار مشكلات اخلاقي و حقوقي خواهند شد.

آقاميري در بخش ديگري از سخنانش پيرامون هزينه تملكات قبرستان افزود: پيش بيني دو ميليارد تومان اعتبار در بودجه سال جاري براي خريد زمين قبرستان جديد بوده است و لذا تملك ساختمان هاي اطراف قبرستان ملامجدالدين از محل اين اعتبار به منزله دور زدن قانون و بودجه است و تخلف محسوب مي شود و قطعاً مورد ايراد سازمان بازرسي خواهد بود.

شهر نبايد به عنوان قبرستان گسترش يابد

وي تصريح كرد:شهر را نبايد به عنوان قبرستان گسترش داد و درخواست احداث قبرستان شهري ها و روستايي ها توهين به مردم شهر است همچنين فروش قبر ها بدون مصوبه شوراي شهر و يا خلاف مصوبه شورا مغاير با قانون است لذا تخريب ،اصلاح،گسترش و بهبود آرامستان ملامجدالدين بايد با تصويب شوراي شهر باشد و گر نه مشكل حقوقي خواهد داشت.

آقاميري افزود: اكنون كه زمين بهشت رضا(ع) از زيرساخت هاي لازم برخوردار شده و فاقد هر گونه تنش اجتماعي بوده که بهتر است امكانات آن براي استفاده بيشتر شود نه اينكه در فكر تعطيل آن باشيم.

کد خبر 2339272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha