۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۲

واریز ۵۲ میلیارد تومان سود به حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان

مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در آستانه عید سعید فطر حدود ۵۲۰ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان اعضای این صندوق که تا اسفند ۹۲ بازنشسته شده‌‌اند، واریز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از نهایی شدن روند محاسبه سود اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان، در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1392 بیش از 9 هزار و 516 میلیارد ریال سود شناسایی و به حساب اعضای مؤسسه منظور شد.

در این میان، روز پنج شنبه دوم مرداد 1393 بخشی از این سود معادل 520 میلیارد ریال به عنوان سود دوره نوزدهم موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب بیش از 46 هزار نفر از فرهنگیان عضو صندوق که تا پایان اسفند 1392 بازنشسته شده اند، واریز شد.

این فرهنگیان در هنگام خروج از موسسه اصل سپرده خود و سهم واریزی دولت و سود هر دو واریزی مذکور را دریافت می‌کنند که در این دوره نیز به حسابشان واریز شد.

برای نوزدهمین بار در طول دوره فعالیت مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است که سود سپرده‌های اعضا به حساب آنها واریز می‌شود.

میزان سود تعلق گرفته به سپرده‌های فرهنگیان در مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در دوره نوزدهم بیش از 46 درصد بوده که در قیاس با سود پرداختی دوره هجدهم (از مهر 1390 تا شهریور 1391) رشد بیش از 2 برابری نشان می‌دهد.

در دوره هجدهم کل سودی که برای اعضای مؤسسه محاسبه شده بود 3 هزار و 467 میلیارد ریال بود که از این میزان 231 میلیارد ریال به حساب بیش از 48 هزار فرهنگی که تا شهریور 1391 بازنشسته شدند، واریز شد.

مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 1374 و با هدف ارتقای معیشت فرهنگیان تاسیس شد و در حال حاضر با داشتن بیش از 22 شرکت به عنوان یک بنگاه تجاری و هولدینگ موفق در حوزه اقتصادی کشور فعال بوده و در کنار سودآوری قابل توجه برای اعضاء فرهنگی، خدمات متعددی نیز شامل خودرو لیزینگی، بیمه و خدمات فروشگاهی، گردشگری و رفاهی و ... به اعضاء خود ارائه می کند.

روند سودآوری چشمگیر موسسه باعث شده تا هر ساله فرهنگیان بیشتری به عضویت آن درآمده به طوری که در حال حاضر نزدیک به 800 هزار نفر (بیش از 77 درصد از فرهنگیان کشور) عضو این مؤسسه هستند.

چشم انداز مؤسسه، عضویت 100 درصدی فرهنگیان کشور و قرار گرفتن در میان پنج صندوق برتر سرمایه گذاری کشور است.

کد خبر 2339626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha