۶ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۹

كيفي بجستاني:

عيد فطر نماد وحدت مسلمانان است

عيد فطر نماد وحدت مسلمانان است

بجنورد - خبرگزاری مهر: عضوجامعه قاریان قرآن کشور و مدرس دانشگاه عید فطر را نماد وحدت مسلمانان دانست و گفت: عید فطر روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد.

عباس كيفي بجستاني شب گذشته در جمع نمازگزاران بجنوردی، با بيان اينكه در پایان ماه مبارک رمضان و پس از یک ماه عبادت و روزه داری، اسلام روز اول ماه شوّال را عید قرار داده است، افزود: فطر، چیدن میوه هایی است که از فطرت می جوشد و سپاس نعمتی است که در رمضان نازل شده است.

این مدرس دانشگاه اظهارداشت: عید سعید فطر، از شمار اعیاد بزرگ اسلامی است که به دلیل اهمیت و عظمت خاص آن، در روایات اسلامی برای این روز دعاها و اعمال خاصی ذکر شده است.

وي تصريح كرد: البته باید به این حقیقت توجه داشت که بر اساس فرمایش مولی الموحدین امام علی (ع) این روز، برای کسی عید است که روزه اش قبول و نماز و عبادتش پذیرفته شود و آنان که در استفاده صحیح از برنامه انسان ساز ماه رمضان کوتاهی کردند، در پشیمانی و حسرت به سر می برند.

عضوجامعه قاریان قرآن کشور مهم ترین اعمال شب عید فطر را غسل کردن بعد از غروب آفتاب، خواندن دعای ویژه رؤیت هلال ماه، خواندن زیارت عاشورا، احیای آن شب به دعا و نماز و استغفار، خواندن ده رکعت نماز، خواندن دعای های مخصوص این شب، کنار گذاشتن زکات فطره عنوان كرد.

 وي در خصوص اعمال روز عيد اظهار كرد: اعمال روز عید عبارت است از پوشیدن لباس نیکو، استفاده از عطر و بوی خوش، شرکت در نماز باشکوه عیدفطر در جمع دیگر مومنین، پرداختن زکات فطره، خواندن دعای ندبه، دید و بازدید اقوام و نزدیکان و زیارت اهل قبور.

کیفی بجستانی در باب فضایل عید فطر گفت: عید فطرعید نیایش،عبادت، شکرگزاری و همچنین رسیدگی به مستمندان است که خداوند در همه کارها و در همه حال بندگان خود را به رسیدگی به مستمندان و فقرا راهنمایی و هدایت می کند.

وی افزود: عید فطر، روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می ایستند و به عبادت خداوند متعال می پردازند و کام خویش را با حلاوت ذکر او شیرین می کنند.

كيفي بجستاني بيان داشت: عیدفطر، نمادی از وحدت مسلمانان است، وحدتی که سبب ذلت و ناامیدی شیطان و نیز خواری استکبار و دشمنان اسلام می شود، آنها با دیدن صف های به هم پیوسته مسلمانان در نماز عید فطر، می فهمند که دیگر جایی برای آنان نخواهد بود و نمی توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

عضوجامعه قاریان قرآن کشور عید فطر را دارای جنبه های فردی و جمعی دانست و گفت: در این روز مسلمانان علاوه بر انجام مسائل فردی، دنبال مسائل و مصالح کلان جهان اسلام هستند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت نماز عید فطر افزود: نماز عید فطر اجتماع بزرگ مسلمانان است که از بعد سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت ویژه ای در دنیا می باشد مسلمانان با حضور در این نماز چهره پر از عطوفت و مهربانی دین را به دنیا نشان خواهند داد.

وی بیان کرد: رمضان و عید فطر تنها برای یک ماه و یک روز نیست، هدف از روزه و نماز عید فطر تداوم پاکی و الهی بودن در طول سال است و اگر اینگونه نباشیم زيان دیده ایم.

کد خبر 2339752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha