۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵

مولوی اسماعیل‌زهی:

امنیت موجود در سیستان و بلوچستان نیاز به مراقبت دارد

امنیت موجود در سیستان و بلوچستان نیاز به مراقبت دارد

زاهدان-خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه شرط توسعه سیستان و بلوچستان در گرو روابط دوستانه، ایجاد همدلی و حفظ امنیت است تاکید کرد: امنیت موجود در استان نیاز به مراقبت و صیانت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اعضای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر امنیت بسیار مطلوبی در کشور و به  ویژه در استان حاکم و شرایط مطلوبی برای توسعه فراهم شده است که باید قدر آن را دانست و از آن صیانت کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جهان اسلام از تندروی و افراط گرایی رنج می برد افزود: شرط خروج این برون رفت و این شرایط حساس همدلی بین مسلمانان است و ضروری است تا مسلمانان در کنار یکدیگر بنشینند و نقشه های دشمن را بررسی کنند.

مدیر دارالعلوم مسجد مکی زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خدمت به خلق بهترین عبادت است افزود: خداوند زندگی را فرصتی برای پرستش و بندگی خود قرار داد تا در صورت توفیق رضایت ایزد منان را با خدمت به خلق جلب کنیم.

وی با بیان اینکه نماز، زکات، روزه و حج را باید مقدم دانست ادامه داد: در کنار ضرورت به انجام این اصول نباید از خدمت به خلق خدا غافل شد.

وی گفت: بهترین روش درویشی وعبادت از به دست آوردن دل مردم حاصل می شود زیرا با به دست آوردن دل مردم دل خدا را نیز می توان به دست آورد.  

توسعه در گرو همدلی و وحدت است

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر مشارکت تمامی اقشار جامعه برای پیشرفت استان اظهار داشت: توسعه در گرو همدلی و وحدت فراهم می شود.

وی خاطرنشان ساخت: اگر شخصی از فرصت های ایجاد شده در زندگی اش برای عبادت و بندگی و به ویژه خدمت به مردم به درستی استفاده کرد توفیق بندگی را نیز پیدا کرده است.

وی خطاب به مدیران نیز گفت: اگر خداوند موفقیتی و یا منصبی را به شخصی اعطا می کند به طریقه ای او را مورد آزمایش قرار می دهد و لذا در این راستا سلامت کار بسیار اهمیت دارد.

وی دید و وسعت نگرش مدیران را بسیار مهم دانست و افزود: یک مدیر برای خدمت به مردم نباید تفاوت و یا تبعیضی برای قوم، مذهب و یا گروهی خاص قائل شود.

مولوی اسماعیل زهی با اشاره به سیره و روش رسول مکرم اسلام(ص) یادآور شد: پیامبر مکرم اسلام همواره حامی مظلومان و افراد بی بضاعت بود و از این افراد بیشتر حمایت می کرد.

کد خبر 2339768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha