۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰

اقدامات خصمانه آمریکا ادامه دارد؛

جنگ غزه بهانه ای برای جلوگیری از آزادسازی پول های بلوکه شده ایران

جنگ غزه بهانه ای برای جلوگیری از آزادسازی پول های بلوکه شده ایران

جنگ غزه و حمایت معنوی ایران از گروه های مقاومت بهانه ای شده تا برخی از اعضای کنگره آمریکا با طرح ادعای حمایت مالی تهران از حماس، خواستار توقف آزادسازی پول های بلوکه شده جمهوری اسلامی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "مایک راجرز" رئيس کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا دیروز يکشنبه، از دولت باراک اوباما به خاطر آزادسازی 2.8 ميليارد دلار از دارایی های مسدود شده ايران انتقاد و ادعا کرد که اين پول صرف حمايت مالی از حماس می شود.

اشاره راجرز به دو میلیارد و هشتصد میلیون دلاری است که بر اساس توافق اخیر ایران و کشورهای 1+5 در وین برای تمدید مذاکرات هسته ای برای چهار ماه دیگر قرار است به مرور آزاد شود.

راجرز که از اعضای حزب جمهوريخواه و نماينده ايالت ميشيگان است، افزود ايران آشکارا در رسانه های خود با صدای بلند اعلام می کند که به حماس(مقاومت) در نوار غزه کمک می کند.

راجرز که در برنامه در برابر ملت شبکه سی.بی.اس صحبت می کرد، گفت: ایرانی ها در جنگ سوريه از حزب الله حمايت می کنند و در نوار غزه برای حماس تسليحات نظامی می فرستند.

راجرز مدعی شد: نمی توانيد فقط روی يک بخش انگشت بگذاريد. همه کارها بايد هماهنگ باشد. به همين دليل وقتی دو ميليارد و 800 میلیون دلار را در شرايطی برای ايران آزاد می کنيد که اين کشور در نتيجه تحريم ها بی پول شده، اين اقدام به معنای ادامه اعمال ايران در نوار غزه است.

توافق ایران با کشورهای 1+5 برای رسیدن به یک توافق جامع هسته ای که به موجب آن فشارهای اقتصادی موجود علیه تهران رفع شود به هیچ وجه مورد نظر افراطیون حاضر در کنگره آمریکا نیست به همین جهت در یک هفته گذشته شاهد بوده ایم که جمهوریخواهان با بهانه های مختلف سعی در سنگ اندازی در روند مذاکرات آتی 1+5 با ایرن را دارند.

کد خبر 2339847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha