۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

حجت الاسلام خدایی:

پرداخت زکات فطریه زکات سلامتی بدن است

پرداخت زکات فطریه زکات سلامتی بدن است

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، به فلسفه پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات فطریه، زکات سلامتی بدن است.

حجت الاسلام اذن الله خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر،به فلسفه عید سعید فطر اشاره کردو افزود: این عید روزی است که بندگان خدا 30 روز روزه گرفته اند و در این عید همه بندگان خدا آمرزیده می شوند.

وی اظهار داشت: عيدفطر از اعيادی است كه خداوند آن را برای مسلمانان قرار داده و از اعياد بسيار با ارزشی است كه از صدر اسلام مورد توجه رسول گرامی اسلام (ص) و اهل بیت بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در این روز مبارک مسلمانان عیدی و نتیجه یک ماه عبادت و روزه خود را از خدا می گیرند.

حجت الاسلام خدایی تاکید کرد: مسلمانان روزه دار كه ماه رمضان را به روزه دارى پرداختند و از خوردن و آشاميدن  امتناع کردند اكنون پس از گذشت یک ماه رمضان در نخستين روز ماه شوال پاداش خود را از خداوند می گیرند.

وی در ادامه افزود: روز عيد فطر روز گرفتن مزد است بنابراین در اين روز مستحب است كه انسان بسيار دعا كند و به ياد خدا باشد و خير دنيا و آخرت را بطلبد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان یاد آورشد: شب و روز عید سعید فطر، بهترین فرصت برای محاسبه اعمال خود در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام خدایی، به فلسفه دادن زکات فطریه اشاره کرد و گفت: زکات فطریه زکات بدن است واگر کسی به زکات فطریه اقدام نکند تا سال بعد همچنان در خوف خواهد بود.

وی تصریح کرد: پرداخت زکات فطریه رسیدگی به وضع فقراء است و در این مدت 30 روز که روزه گرفته بهتر می تواند گرسنگی و تشتگی فقراء را درک کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ، به اهمیت عید سعید فطر اشاره کردو گفت: عيدفطر از آن جهت با اهميت است كه یک ماه نفس خود را از هر گونه خطا و لغزشی پاک کرده و به خداوند نزدیک تر شده است.

کد خبر 2339896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha