۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳

منطقه دربند بدره در انتظار گردشگران/ وقتی تمدن و طبیعت کنار هم قرار می گیرند

منطقه دربند بدره در انتظار گردشگران/ وقتی تمدن و طبیعت کنار هم قرار می گیرند

ایلام – خبرگزاری مهر: منطقه زیبای دربند واقع در شهرستان بدره در جنوب استان ایلام با داشتن آبشار زیبا و آثار تاریخی یکی از مناطق مهم گردشگری استان برای فصل تابستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام با داشتن آبشارهای زیبا و جذاب یکی از مناطق گردشگرپذیر کشور در فصل تابستان است که هم اکنون یکی از مقصدهای گردشگران نیز محسوب می شود.

منطقه دربند با داشتن کوه های مرتفع، درختان بلوط، آب کبیرکوه، آبشار و منطقه تاریخی یکی از مناطق جذاب استان ایلام برای گردشگران در فصل تابستان است و ديدن اين آثار و جاذبه هاي گردشگري به خصوص كوههاي بلند در كنار سرسبزي و بكري چشم هر گردشگري را خيره مي كند.

در كنار اين جاذبه هاي طبيعي بسيار زيبا و در كنار صخره هاي بلند و مرتفع مجموع آثار تاريخي مربوط به دوران ساساني، اسلامي يا احتمالا هخامنشي وجود دارد كه زيبايي خاصي به اين منطقه بخشيده است.

طول این مسیر فرعی به چهار کیلومتر می‌رسد که در کنار آن لوله‌های انتقال آب از تصفیه خانه دربند جهت استفاده شرب اهالی منطقه کشیده شده است و در دو طرف تنگه و در دامنه‌های کوه، آثار تاریخی و بقایای یک شهر بسیار قدیمی و بزرگ نمایان است.

تلاش برای معرفی و شناسایی ظرفیتهای منطقه دربند بدره در کشور

معاون میراث فرهنگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه دربند شهرستان بدره یکی از مناطق گردشگری نمونه استان ایلام است که با طبیعت و آثار تاریخی خود صحنه هایی بسیار زیبا در گردشگری استان خلق کرده است.

محمد نوراللهی بیان داشت: میراث فرهنگی استان ایلام درصدد است که مناطقی مثل دربند شهرستان بدره که ظرفیتهای خوبی در گردشگری برخوردار هستد در سطح ملی معرفی کند و امکانات لازم را در این مناطق نیز فراهم کند.

این مسئول بیان داشت: منطقه گردشگری دربند شهرستان بدره با داشتن چند آبشار و آثار تاریخی در دل صخره های کبیرکوه از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک منطقه تورسیتی برخوردار است.

نوراللهی افزود: بررسی های کارشناسان نشان می دهد که این منطقه از زمانهای بسیار دور محل زندگی بوده و آثار تاریخی نیز از تمدنی بزرگ در این منطقه حکایت دارد که نیازمند معرفی در سطح ملی است.

وی بیان داشت: بدون شک ایجاد زیرساختهای لازم گردشگری در این منطقه باعث توسعه و شکوفایی منطقه دربند می شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان بدره علاوه بر منطقه دربند، تنگه رازیانه، سد سیمره، امکان مذهبی و تاریخی دیگیر وجود دارد که هر یک دارای ظرفیتهای مناسبی برای توسعه گردشگری است.

نوراللهی بیان داشت: تنگه رازیانه در مسیر ایلام به بدره یکی از شگفتی های طبیعت ایلام است که در فهرست آثار نیز ثبت شده و در این اثر طبیعی زمین به طور خارق العاده ای شکاف برداشته است.

معاون میراث فرهنگی استان ایلام گفت: روستای کلم واقع در شهرستان بدره یکی از شش روستای هدف گردشگری استان ایلام است که با توجه به وجود باغات فراوان از مقصدهای گردشگران در فصل تابستان است.

نوراللهی اظهار داشت: بدون شک توسعه روستای کلم به عنوان یک منطقه گردشگری منجر به افزایش جذب گردشگری می شود و در این راستا در سالهای قبل امکانات خوبی در این روستا ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در این روستا چشمه ها، باغات، آبها، آثار تاریخی متنوعی وجود دارد که در کنار اماکن مذهبی جذابیتهای خاصی برای گردشگران فراهم کرده و هر ساله نیز مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: بسیاری از ظرفیتهای گردشگری استان ایلام در روستاهای استان ایلام نهفته است که نیاز به شناسایی و معرفی دارند و هم اکنون بیش از شش روستای هدف گردشگری در استان جود دارد.

آمادگی شهرستان بدره برای استقبال از گردشگران در فصل تابستان

سیروس مراد حاصلی فرماندار شهرستان بدره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان بدره با داشتن آثار تاریخی و طبیعی متعدد یکی از قطبهای اصلی گردشگری در استان ایلام محسوب می شود.

وی بیان داشت: منطه دربند، روستای کلم، تنگه رازیانه، تنگه کافری، رودخانه سیمره، منطقه کبیرکوه و آثا رتاریخی متعدد از جمله منطاق گردشگری این شهرستان هستند.

وی بیان داشت: این شهرستان در تمام فصلهای سال از جمله تابستان در انتظار گردشگران است.



این مسئول بیان داشت: منطقه دربند به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری در استان ایلام شناخته شده است و  ایجاد امکانات لازم در این منطقه برای توسعه گردشگری شهرستان ضروری است.

مراد حاصلی بیان داشت: طبیعت شهرستان بدره بسیار بکر بوده و حضور گردشگران در تمام فصول نشان از ظرفیت بالای گردشگری شهرستان دارد.

استان ايلام در منطقه‌اي کوهستاني در حاشيه جنوب‌غربي رشته کوه‌هاي زاگرس قرار گرفته است و بيشتر مساحت اســــتان را مناطق کوهستاني، تپه کوهستاني و يا تپه ماهور تشکيل مي‌دهد که به شيب‌‌هاي تندي به دشت‌هاي کم ارتفاع منـتهي مي‌شوند. دره‌هاي شگفت، رودها و آبشارهاي طرب‌انگيز، غارهاي بي‌نظير، کوه‌هاي سر به فلک کشيده، اقليم‌هاي متنوع آب و هوايي، همجواري ديدني کوه و دشت، سادگي هزار رنگ طبيعت وحشي، صداقت فرهنگ و هنر و چشم‌اندازهاي بديع استان، ايلام را به شاهکار خلقت ايران تبديل کرده و به خاطر همين زيبايي طبيعتش است که به "عروس زاگرس" معروف شده است.

کد خبر 2341150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha