۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۱۶

عذيري:

احتمال جيره بندي آب در شهرستان بانه افزايش يافت

احتمال جيره بندي آب در شهرستان بانه افزايش يافت

سنندج – خبرگزاري مهر: فرماندار شهرستان بانه از افزايش احتمال جيره بندي آب با توجه به افزايش مصرف و همچنين كاهش حجم آب سد اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، راشد عذيري بعد از ظهر امروز در جريان بازديد از روند احداث سد عباس آبانه، با اشاره به افزايش مصرف آب از يك سو و همچنين كاهش ميزان بارندگي در شهرستان بانه عنوان كرد: در صورتي كه مردم از ميزان مصرف خود كاهش ندهند احتمال جيره بندي آب در اين شهرستان وجود دارد.

وي با اشاره به كاهش شديد نزولات جوي در شهرستان بانه طي چند سال اخير عنوان كرد: در حال حاضر بخش زيادي از آب مصرفي شهرستان بانه از طريق روان آب ها تامين مي شود و به همين دليل كاهش ميزان بارندگي ها باعث شده است كه شهرستان بانه با كمبود آب مواجه شود.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي كاهش مصرف آب در اين شهرستان يادآور شد: به منظور جلوگیری از هر نوع بحران، جلسات متعددی طی سال‌جاری برگزار شده است و تلاش مي شود كه از تمامي ظرفيت هاي اين شهرستان براي كاهش ميزان مصرف آب استفاده شود.

وي خواستار فرهنگ سازي در بين اقشار مختلف مردم براي كاهش مصرف آب شد و افزود: در همین راستا نیز با امامان جمعه و جماعت برای آگاه‌سازی مردم به‌ویژه در بحث صرفه‌جویی آب نشست‌های هم‌اندیشی برگزار شده است و انتظار مي رود كه ضمن ترويج فرهنگ صرفه جويي مناسب، زمينه براي كاهش مصرف آب در استان كردستان فراهم شود.

عذیری بيان كرد: در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در زمینه قطعی آب با توجه به بالا بردن دیواره سد و افزایش حجم آب ذخیره شده در پشت آن، شهرستان بانه از شرایط بهتری برخوردار است.

وي با اشاره به احتمال جيره بندي آب در شهرستان بانه در صورت ادامه روند فعلي مصرف گفت: خوشبختانه تاکنون بحث جیره‌بندی آب در شهر و روستاهای شهرستان بانه اتفاق نیافتاده است ولي اگر مصرف آب شرب بر همین منوال باشد بزودی مجبور به جیره‌بندی آب در شهرستان خواهیم شد.

فرماندار شهرستان بانه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت سد عباس آباد و روند انتقال آب آن به اين شهرستان گفت: با احتساب طلب شش میلیارد تومانی پیمانکاران، اتمام سد عباس‌آباد به عنوان تامین کننده آب شرب بانه نیازمند 22 میلیارد تومان اعتبار است.

وي با بیان اینکه تا رسیدن سد عباس‌آباد بانه به حد فرازبند و انتقال آب به بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: این میزان اعتبار به جز شش میلیارد طلب کنونی پیمانکاران طرح از پروژه است.

عذيري با اشاره به اجرای پروژه سد عباس‌آباد به منظور رفع مشکلات آب شهر بانه، افزود: این پروژه از مصوبات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان بود که در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کمبود اعتبار از مهم‌ترین دلایل کندی اجرای این پروژه به شمار مي رود.

وي افزود: به دلیل نبود اعتبارات کافی این پروژه با وجود اهمیتی که در بحث تامین آب شهر بانه دارد، به کندی پیش می‌رود و متاسفانه به دليل اين كمبود اعتبار پیمانکار با اعتبار و توان خود اقدامات اندکی صورت می‌دهد اما در مجموع فعالیت اجرایی چندانی ندارد.

فرماندار شهرستان بانه در پايان سخنان خود گفت: خوشبختانه قول‌هایی مبنی بر تزریق اعتبار به این پروژه داده شده است که امیدواریم هرچه زودتر شاهد تخصیص اعتبار و سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه مهم و حیاتی در بانه باشیم.

کد خبر 2341745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha