۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۶

هادی ساعی در گفتگو با مهر:

ارسال نامه به فدراسیون جهانی تبعات خوبی ندارد/ قصاص قبل از جنایت کردیم

ارسال نامه به فدراسیون جهانی تبعات خوبی ندارد/ قصاص قبل از جنایت کردیم

مدیر فنی پیشین تیم‌های ملی تکواندو ارسال نامه کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی تکواندو برای رفع نگرانی‌ها از اعمال نظر در بازی‌های آسیایی را منطقی ندانست و گفت: معتقدم این نامه قصاص قبل از جنایت است و حساسیت کادر برگزاری و داوری را دو چندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ساعی بهترین ورزشکاران المپیکی ایران روز شنبه و بعد از نزدیک به 7 ماه به خانه تکواندو بازگشت و بعد از تماشای یک مبارزه، بدون برخورد با مسئولان فدراسیون خیلی زود محل برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی را ترک کرد. در حالی کادر فنی تیم ملی برای دیدار با هادی ساعی به جایگاه رفته و به وی خوش آمد گفتند، ولی ذوالقدر و پولادگر برای دیدار با وی نیز کار خاصی انجام ندادند.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص این اتفاق اظهار کرد: به پیشنهاد رحیمی برای تماشای مسابقات انتخابی تیم ملی به سالن خانه تکواندو رفتم و بعد از تماشای یک مسابقه خیلی زود سالن را ترک کردم. انتظار هم نداشتم با مسئولان فدراسیون برخورد کنم چرا که تنها برای تماشای مسابقات رفته بود.

وی ادامه داد: تنها مبارزه مردانی وشیری را در وزن هشتم دیدم، دو تکواندوکار به لحاظ فنی و بدنی شرایط خوبی نداشتند. برگزاری مسابقات انتخابی در کوران تمرینات اردویی روی کار آنها تاثیر منفی گذاشته بود و  البته در ادامه تمرینات بهتر شده و با آمادگی خوبی راهی بازی‌های آسیایی خواهند شد.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران در مورد شرایط تیم ملی در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: بحث بازی‌های آسیایی با تمام تورنمنت‌ها و مسابقات قهرمانی آسیا متفاوت و اگر می‌خواهیم نتیجه مطلوبی همانند دوره قبل کسب کنیم، باید برنامه ویژه داشته باشیم و سخت تمرین کرده و تیمی آماده وسرحال را به اینچئون اعزام کنیم.

وی در مورد ارسال نامه کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی و پاسخ دکتر "چو" برای رفع نگرانی‌ها از اعمال نظر در بازی‌های آسیایی یادآور شد: فکر می‌کنم لزومی نداشت چنین کاری انجام دهیم، تاکنون چنین اتفاقی سابقه نداشته که بخواهیم قبل از برگزاری یک دوره مسابقه، پیش داوری کنیم و از اتفاقی که معلوم نیست بیافتد، با ارسال چنین نامه‌ای پیشگیری کنیم. پیش از این با ارسال نامه و حتی ارسال فیلم به فدراسیون جهانی، به نوع قضاوت‌ها اعتراض کرد‌ه‌ایم ولی این نوع آن اولین بار اتفاق افتاد.

ساعی ادامه داد: فدراسیون جهانی برای حفظ جایگاه تکواندو در المپیک تمهیدات زیادی انجام داده و اجازه نخواهد داد هیچ حرکتی به این جایگاه خدشه وارد کند. بازی‌های آسیایی هم زیر نظر شورای المپیک آسیا و IOC برگزار می‌شود و چنین نگرانی بی‌مورد است.

وی ادامه داد: معتقدم این نامه قصاص قبل از جنایت است و حساسیت کادر برگزاری و داوری را دو چندان می‌کند. همچنین داوران با علم به این نامه با حساسیت بیشتری مبارزات تکواندوکاران ایرانی را قضاوت می‌‌کنند و این موضوع خود مشکلاتی را بدنبال خواهد داشت.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران در پایان گفت: با فدراسیون تکواندو کاری ندارم و به کارهای شخصی خود بیشتر می‌ رسم و تمرین تکواندو نیز در برنامه‌هایم است. امیدوارم اعضای تیم ملی در مسابقات مهمی چون بازی‌های آسیایی موفق بوده و با دست پر به ایران اسلامی بازگردند چرا که آرزوی کسی که سال‌ها برای این تکواندو زحمت کشیده و افتخار کسب کرده غیر از این نمی‌تواند باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ساعی تزدیک به یک ماه دیگر برای برگزاری یک کلاس هماهنگی و آموزش اصول مبارزه راهی آلمان خواهد شد.

کد خبر 2341844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha