با وجود هشدارهای بغداد ادامه دارد؛

اظهارات جنجالی بارزانی و اصرار بر مواضع جدایی طلبانه

اظهارات جنجالی بارزانی و اصرار بر مواضع جدایی طلبانه

رئیس منطقه کردستان عراق که از زمان سیطره تروریستهای تکفیری و بعثی بر موصل و برخی مناطق دیگر، ساز جدایی را کوک کرده است، بار دیگر اظهارات تحریک آمیز خود را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های سعودی بیش از دیگر رسانه های عرب به پوشش گسترده خبری اظهارات جنجالی و تحریک آمیز مسعود بارزانی می پردازند و روزنامه الوطن جدیدترین اظهارنظر جدایی طلبانه بارزانی را به طور کامل منتشر کرده است.

بارزانی بار دیگر بر رویکرد جدایی طلبانه و آنچه حق تعیین سرنوشت منطقه کردستان عراق خوانده، پافشاری کرده است.

وی گفته است دیگر نمی تواند کاری برای عراق انجام دهد و هرگز منتظر سرنوشت نامعلوم نخواهد ماند.

بارزانی که از سوی مقامات دولت مرکزی عراق به در پیش گرفتن گرایش جدایی طلبانه و تلاش برای تجزیه عراق در راستای اهداف دشمنان ملت عراق متهم شده است، در جریان بازدید از مواضع نیروهای پیشمرگه(نیروهای محلی کردستان عراق) در مناطق جلولاء و السعدیه و کرمیان گفت ماموریت نیروهای پیشمرگه، ماموریت بزرگ و تاریخی است تا مردم در امنیت زندگی کنند، شرایط پیشمرگه بهبود خواهد یافت و به سلاح و تجهیزات پیشرفته مجهز خواهند شد .

بارزانی بار دیگر سیطره نیروهای پیشمرگه بر برخی مناطق عراق را اینگونه توجیه کرد که اگر تمرکز این نیروها نبود، چه کسانی اکنون بر آن مسلط بودند؟

وی مدعی شد پس از سقوط رژیم سابق، ما تلاشهای زیادی برای ساخت عراق دموکراتیک و اینکه عراق یکپارچه بماند، انجام دادیم، اکنون هم به صراحت می گوییم دیگر نمی توانیم هیچ کاری انجام دهیم و تمام آنچه را که در توان داشتیم، انجام دادیم و دیگر نمی توانیم منتظر سرنوشت نامعلوم بمانیم.

بارزانی در ادامه اظهارات تحریک آمیز خود گفت منطقه کردستان در دو مسیر حرکت می کند، اولین مسیر، کمک به روند سیاسی عراق است، اما در عین حال برای اعمال حق تعیین سرنوشت مردم منطقه کردستان تلاش می کنیم.

رئیس منطقه کردستان عراق در پی سیطره گروه تروریستی داعش و بعثی های صدامی بلافاصله دستور سیطره نیروهای پیشمرگه را بر کرکوک و برخی مناطق دیگر صادر کرد که این اقدام تحریک آمیز وی با اعتراضات گسترده مقامات عراق روبرو شد، مقامات عراقی یکی از شروط خود برای موافقت با نامزد کردها برای تصدی ریاست جمهوری را مخالفت صریح وی با هرگونه گرایش جدایی طلبانه و پایبندی به حفظ وحدت و یکپارچگی عراق اعلام کرده بودند، نوری المالکی نخست وزیر عراق بارها از مسعود بارزانی به دلیل پناه دادن به فتنه گران و حامیان گروههای تروریستی در اربیل انتقاد کرده بود.

کد خبر 2341954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha