۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵

بوعذار خبر داد:

راه یابی تنها نماینده خوزستان به هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی

راه یابی تنها نماینده خوزستان به هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی

اهواز – خبرگزاری مهر: سرپرست گروه تئاتر آیین مردم از راه یابی این گروه با نمایش صحنه ای «بغ.بغو.کلاغ بودیم...» به هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی خبر داد.

مصطفی بوعذار در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در طی موفقیت های پی در پی، گروه تئاتر آیین مردم بار دیگر به عنوان تنها نماینده استان خوزستان با نمایش «بغ.بغو.کلاغ بودیم...» به بخش صحنه ای هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو راه یافت.

وی افزود: این جشنواره از سری جشنواره های بین المللی امام رضا (ع) است که با موضوع کودک و نوجوان و به صورت تخصصی به مدت هشت دوره در بندرعباس می شود که نمایش «بغ.بغو.کلاغ بودیم...» به نویسندگی مشترک معصومه عموری و مریم محسنیان و کارگردانی مصطفی بوعذار برای نخستین بار از اهواز طی این هشت دوره موفق شد به بخش صحنه ای این جشنواره راه پیدا کند.

کارگردان نمایش «بغ.بغو.کلاغ بودیم...» اظهار کرد: این نمایش به شیوه تربیتی و بر اساس آموزه های قرآنی و مفاهیم رضوی تهیه و تولید شده است.

بوعذار تصریح کرد: این نمایش در ادامه تولیدات نمایش های فاخر و با تکیه بر توانمندی های هنرمندان متعهد گروه تئاتر آیین مردم آماده شده که پس از تمرینات فشرده و مستمر و پس از ارزیابی کارشناسان جواز حضور در این جشنواره را کسب کرده است آنهم در شرایطی که فعالیت هنرهای نمایشی بسیار سخت و طاقت فرساست و همواره پس از اعلام نتایج راه یابی به جشنواره های سراسری و برون استانی دغدغه اعزام گروه اجرایی برای شرکت در این جشنواره ها برای اغلب گروه های استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: امیدواریم این نمایش با حمایت اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان بتواند به این جشنواره اعزام شود و نماینده شایسته ای برای استان خوزستان در ترویج فرهنگ رضوی باشد.

کارگردان نمایش «بغ.بغو.کلاغ بودیم...» بیان کرد: هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو امسال با برخی تغییرات همراه بوده به این شکل که گروه های راه یافته به این جشنواره هر کدام به مدت سه روز با تبلیغات از پیش انجام شده به اجرای عموم در بندر عباس می پردازند و نمایش برگزیده این جشنواره به اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد اعزام می شود.

بوعذار در خصوص عوامل اجرایی این نمایش گفت: در این نمایش نادیا سعیدی، سیما کهریزی، فاطمه ثامری، مینا جلالی، راضیه موسوی، وداد خفی ساری، فاطمه کریمی و احسان چرغانی به ایفای نقش می پردازند.

وی ادامه داد: همچنین احسان بهرام پور به عنوان آهنگساز، سید جلال حسینی مشاور هنری، ثائره حیاتی دستیار کارگردان، آزاده جدیدی و محمد جهانگیری طراح آفیش و بروشور و ولید و میلاد دریس به عنوان یاری دهندگان گروه را همراهی می کنند.

کد خبر 2342098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha