۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲

حجت الاسلام روحانی نیا:

رسیدن به جامعه ای آرمانی در گرو توجه به آموزه های قرآنی است

رسیدن به جامعه ای آرمانی در گرو توجه به آموزه های قرآنی است

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: رسیدن به جامعه ای آرمانی که در آن حقوق اسلامی وکرامت انسانی وجود داشته باشد در گرو توجه به آموزه های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا صبح یکشنبه در جلسه هم اندیشی کارشناسان قرآنی حوزه دارالقرآن خراسان شمالی اظهار داشت: حوزه  دارالقرآن در استان باید بتواند یک رقابت سالم و بسیار نزدیک بین موسسات قرآنی ایجاد کند.

وی افزود: ریشه کن کردن بی سوادی قرآنی تا تربیت مربی و حافظ قرآنی از وظایف بسیار مهم و ضروری دارالقرآن الکریم است و لازم است فعالان قرآنی بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشند.

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر این که باید قرآن به عنوان محور و اصل در تمام هیئات مذهبی قرار گیرد، تصریح کرد: به منظور رسیدن به یک جامعه آرمانی که در آن حقوق اسلامی وکرامت انسانی وجود داشته باشد، باید از ظرفیت های دارالقرآن استفاده شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که کارشناسان قرآنی باید وضعیت موجود را بررسی و برای رسیدن به اهداف عالی برنامه ریزی دقیق داشته باشند و مردم را به سوی آموزش قران و مفاهیم آن سوق دهند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دارالقرآن الکریم و مؤسسات قرآنی موجود در استان باید تلاش کنند تا با همکاری سایر نهادها زمینه ریشه کنی بی سوادی قرآنی در استان را فراهم کنند چرا که زیبنده فرد مسلمان نیست که نتواند کتاب آسمانی خود را تلاوت کند.

در ادامه جلسه کارشناس مسؤول دارالقرآن خراسان شمالی نیز گزارشی اجمالی از فعالیت های این حوزه در ماه مبارک رمضان ارائه داد.

حمزه بابایی همچنین از برگزاری آزمون داوری و مسابقات نور الهدی، تلاوت و تسنیم زیر نظر دارالقرآن الکریم خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر 2342124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha