۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵

در اعتراض به جنگ غزه؛

مسلمانان هندوستان محصولات آمریکایی را تحریم کردند

مسلمانان هندوستان محصولات آمریکایی را تحریم کردند

صدها هتل و رستورانی که مالکیت آن در اختیار مسلمانان هندوستان است در اعتراض به تجاوز صهیونیستها علیه غزه و حمایت آمریکا از این جنگ، نوشابه های تولیدشده در آمریکا را تحریم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عمر شیخ صاحب رستوران شالیمار در هندوستان گفت: ما در هندوستان هستیم و شاید کاری بیش از این نمی توانیم انجام دهیم، اما چه راهی بهتر از ضربه زدن به اقتصاد آنها می توان در پیش گرفت.

وی افزود: آنها باید بفهمند که مردم با آنها و تصمیماتشان مخالف هستند و باید تشخیص دهند آنچه که انجام می دهند نادرست است.

مسلمانان در بمبئی خشم خود را علیه ایالات متحده آمریکا از طریق تحریم نوشیدنی های آمریکایی نشان می دهند چرا که آنها اعتقاد دارند آمریکا در این تجاوز در کنار اسرائیل ایستاده است.

بیش از هزاران هتل و رستورانی که در بمبئی به عنوان پایتخت تجاری هندوستان وجود دارد از سرو کردن برندهایی چون پپسی و کوکاکولا به مشتریان خود خودداری می کنند. اکثر این هتلداران مسلمان  هستند.

جاوید کوتوال صاحب یک رستوران ایرانی در بمبئی گفت: ما به اصول گاندی که به رویکرد غیر خشونت آمیز را ترویج می کرد احترام می گذاریم، کسی را مجبور نمی کنیم از رویکرد ما پیروی کند، تنها سرو این محصولات را متوقف کرده و یک جایگزین داخلی برایش در نظر گرفته ایم. ما در نظر داریم به آرامی همه محصولات آمریکایی را با محصولات هندی جایگزین کنیم.

تقریبا 2 هزار هتل و رستوران در بمبئی به مسلمانان تعلق دارد و اکثر آنها محصولات داخلی را به جای پپسی و کوکاکولا برای مشتریان خود سرو می کنند.

براساس اظهارات جاوید کوتول، ضرر این شرکتهای آمریکایی در هندوستان روزانه به 230 هزار دلار می رسد.

پیرو این اقدام مسلمانان در بمبئی، هتلداران ممبرا در حومه بمبئی نیز تحریم محصولات آمریکایی را آغاز کرده اند. براساس اظهارات آنها، تحریم محصولات آمریکایی و محصولات رژیم صهیونیستی علاوه بر صدمات اقتصادی به آنها می تواند به تولیدکنندگان هندی نیز کمک کند.

بسیاری از مناطق مسلمان نشین و حتی مشتریان غیرمسلمان از این تصمیم حمایت کرده اند.

سراج احمد از مشتریان محلی اظهارداشت: ما از این تصمیم پشتیبانی می کنیم، ما همراه آنها هستیم و به مصرف این محصولات اهمیت نمی دهیم. این حمایت کوچک ما از مردم غزه است، ما چگونه از شرکتهایی خرید کنیم که می دانیم در پشت پرده تجاوز به مردم مظلوم و بیگناه فلسطین قرار دارند.

هتلداران و رستوران داران این منطقه اظهار داشتند اعتراض ما نسبت به این کشورها که کمترین اهمیتی برای انسانیت قائل هستند به شکلی مسالمت آمیز ابراز شده است. تصمیم ما برای تحریم این محصولات در صورت متوقف می شود که وضعیت فلسطین بهبود پیدا کند.

کد خبر 2342129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha